Макс Верстапен завърши на четвърта позиция в петъчните свободни тренировки за петия кръг от сезон 2020 във Формула 1. Съотборникът му в Ред Бул Алекс Албон бе 11-ти. Двамата са с нови задвижващи системи. От Хонда обясниха, че агрегатите са същата спецификация като използваната от началото на сезона. Търси се повече гъвкавост в управляемостта на моторите.
„Свършихме всичко, което искахме и съм доста доволен“, отбеляза Верстапен след сесиите
„Миналия уикенд разликата спрямо Мерцедес бе голяма, така че няма как магически да променим нещата само за няколко дни. Вършим каквото можем. Опитахме някои неща с колата, някои като че ли бяха доста добри, но трябва да проверим данните тази вечер. Мисля, че битката в квалификацията може да е доста близка с групата зад нас, но е възможно състезанието ни пак да е доста самотно. Меките гуми днес бяха с много по-висока деградация и според мен е почти невъзможно да се направи едно спиране. Смятам, че в състезанието ще видим много стратегии с два пита. Не очаквам промяната в гумите обаче да промени разпределението на силите.“
We had a decent Friday and I’m pretty happy with the progress we made. The tyres might make it an interesting weekend #KeepPushing ?? #F170 pic.twitter.com/ucRj87PKLF
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) August 7, 2020
Албон сподели, че бележи прогрес сесия след сесия и постепенно започва да извлича желаното от колата. Петъкът премина сравнително спокойно за него, въпреки че имаше известни проблеми с баланса
„Поиграхме си малко с някои неща, за да видим дали ще помогнат. Не се получи. Този уикенд гумите са с една стъпка по-меки и не съм особен фен на тази промяна. Според мен са твърде меки за тази писта. Да видим какво ще сторят всички утре, но мисля, че медиум е по-бързата смес. Проблемът е, че имаме определено количество медиум и хард. Важно ще е с кои гуми ще се преодолее квалификацията. Едва петък е, всеки крие по нещо. Утре ще видим по-реална картина“, допълни Албон.