Рейс контролът възприема пилотите от Формула 1 като аматьори и това не е правилно, заяви Макс Верстапен. Пилотът на Ред Бул направи коментара в поредно обсъждане на ситуацията с ограниченията на пистата. В квалификацията на пистата Хунгароринг обиколка на съотборника му Серхио Перес бе анулирана заради нарушаване границите на трасето, но впоследствие му бе възстановена. Верстапен не бе доволен и отново предложи на местата, където има ограничения, да се сложи чакъл и да се приключи с това следене на лимити.
„Пилотите миналата година казваха, че е нужна по-голяма яснота по отношение ограниченията на пистата. В петък (на пилотския брифинг – б.р.) обаче започнаха да говорят за 13-ти завой, където прекъснатата линия е ограничението на трасето. Има бордюр и бяла линия до него, което лично според мен представлява границата. И така се натрупват какви ли не дребни неща, които правят нещата все по-трудни за следене.“
„Като пилоти ние винаги искаме да помогнем, даваме съвет, но никой не ни чува. За мен това е безкрайно разочароващо. Не искам да се боря с тях (с рейс контрола – б.р.). Просто искам да дам съвет, а на тях като че ли не им пука. От моя гледна точка дори гледат на нас в известна степен като аматьори. Не мисля, че това е правилно“, заяви Верстапен
„Според мен можем да си направим услуга и да улесним значително нещата като просто добавим малко чакъл на излизане от кривите или нещо подобно. В Австрия например защо са ни ограничения в четвърти или шести завои? Там има чакъл и ако престъпиш границата, се самонаказваш. Дори малко излизане настрани ти поврежда пода и ставаш по-бавен. А те правят всичко супер трудно и за себе си. Да, казват „гледайте бялата линия“, но е лесно да кажеш нещо и по-трудно да го изпълниш. В случаи като този с прекъснатата линия пък просто става объркване за всички.“
Перес и Пиер Гасли също изразиха недоволство от работата на ФИА конкретно относно следенето ограниченията на трасето.
„Системата просто не е добра. Необходимо е да се разгледат нещата, за да се постигне някакво постоянство“, заяви мексиканският пилот.
Perez had his lap time deleted for this BUT the stewards have now reinstated his time 👍#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/TuvyKmoD0I
— Formula 1 (@F1) July 30, 2022
Гасли още по време на сесията упорито спореше по радиото, твърдо убеден, че не е сбъркал.
„В Австрия аз бях 11-ти, Чеко излезе на осми завой, но не му изтриха времето (в конкретния момент, по-късно инцидентът на Перес бе допълнително разгледан – б.р.) и аз изтървах Q3. Сега не стигнах Q2. Най-добре да има сензори и да ги сложат навсякъде. Досега – кажи-речи 10 години – на пети завой ограничения не е имало. Определено ни е необходим по-точен инструментариум“, бе категоричен пилотът на Алфа Таури.
Във Франция от рейс дирекцията на ФИА се опитаха да направят жест, обяснявайки някои от най-дискутираните инциденти на пилотския брифинг
Впоследствие се разбра, че вероятно най-обсъжданият от всички е този със защитната линия на Фернандо Алонсо от Канада, заради който двукратният световен шампион получи наказание. При всеки удобен случай испанецът повдигал въпроса и се опитвал да накара рейс контрола да признае, че му е наложил грешна санкция. В Австрия монологът на Алонсо продължил около 20 минути, което явно изнервило Себастиан Фетел. Пилотът на Астън Мартин попитал ще говорят ли за нещо друго и след това си тръгнал. Тъй като го бе сторил без разрешението на ФИА обаче, Фетел бе разследван и впоследствие санкциониран.
Във Франция рейс контролът изрично насочил сериозно внимание върху прословутия инцидент с Алонсо. Ситуацията била излъчена от няколко различни ъгли. Гледайки как Фернандо си промени посоката на движение пред Валтери Ботас неколцина пилоти избухнали в смях. Накрая се провело гласуване дали наказанието е било справедливо. Единствените двама състезатели, чиито вот бил срещу санкцията, били Алонсо и съотборникът му в Алпин Естебан Окон.
Все пак Алонсо изрази удовлетворение от инициативата на ФИА.
„Това е нещо, което би трябвало да подобри нещата и да ни показва защо в някои случаи получаваме наказания, а в други не. За всички е добре да разбираме по-добре подхода им. Трябва да видим в следващите стартове какво ще стане, защото нещата могат да имат двоен ефект. Може да направим поредица от видео ревюта? Но мисля, че ФИА наистина иска да подобри нещата, мисли извън ограниченията. В миналото никога не сме го правили, поради което съм доволен.“
Карлос Сайнц пък посочи, че разговорите с рейс дирекцията са били много полезни.
„Обсъдихме защо някои инциденти водят до петсекундни наказания, а други не. Жалко, че стюардите ги нямаше, но рейс директорите се постараха да обяснят всичко много ясно. Да видим дали този срещи няма да подпомогнат взаимното ни разбирателство“, каза испанският пилот на Ферари.