Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен най-бърз във втората сесия на Ред Бул Ринг

Верстапен най-бърз във втората сесия на Ред Бул Ринг

2808
0
Гран при на Австрия, Шпилберг, Ред Бул Ринг
снимка: Пирели

Макс Верстапен бе най-бърз във втората свободна тренировка за Гран при на Щайермарк. Втори и трети в сесията се класираха Валтери Ботас и Серхио Перес.

Тренировката започна 5 минути по-късно заради проточилата се сесия от Формула 3, но времетраенето остана 90 минути. Температурата на въздуха бе 30-31 градуса, тази на пистата – цели 53.

Мерцедес не използва меките гуми в първата сесия и бе интересно какви резултати ще постигне в тази

Работата започна без забавяне, каквито опасения имаше заради провеждането на две последователни надпревари на една и съща писта. Първите серии отново бяха с гуми хард и медиум. В 15-ата минута класирането оглавяваше Данил Квят след обиколка с най-твърдите гуми – 1:06.116 мин. Зад него се подредиха Кими Райконен и Шарл Льоклер – и двамата с медиум. През това време състезателите на Рейсинг Пойнт (със средната по твърдост смес) излязоха начело, като Ланс Строл даде 1:05.456. Серхио Перес, който бе най-бърз в първата тренировка, изпревари съекипника си с 1:05.296.

В 18-ата минута Даниел Рикиардо катастрофира тежко на девети завой

Рейс контролът веднага спря тренировката. Рикиардо отиде в медицинския център, за да го прегледат. Малко по-късно бе съобщено, че австралиецът е добре. В този момент без времена в таблицата бяха пилотите на Мерцедес, Рикиардо и Макс Верстапен.

Прекъсването продължи 12 минути. След подновяването на тренировката Верстапен се обади по радиото, че няма мощност. Хамилтън пък оглави класирането с 1:05.088 с медиум. Веднага след това обаче англичанинът бе изпреварен от Перес, Норис, Сайнц и Ботас – всички освен съотборника му със софт.

Верстапен с медиум излезе втори, на 0,608 сек зад Перес. Албон се завъртя на трети завой и спря опасно на пистата, но успя да се върне в посоката на движение и се прибра. Макс пък изрази сериозно недоволство от Ботас, като междувременно една от обиколките му бе анулирана заради преминаване ограниченията на трасето.

Перес подобри собственото си време до 1:03.877 мин, отново със софт. Ботас, също вече с най-меките гуми, бе втори, на 0,502 сек от пилота на Рейсинг Пойнт. В топ 10 все още бяха само двама състезатели с постижения с медиум – Верстапен (трети) и Хамилтън (осми).

Строл даде второ време преди Ботас да прескочи Перес, подобрявайки времето му с 0,174 сек (1:03.703). Половин час преди края на сесията пилотите на Ферари бяха девети и 16-ти. Верстапен пък (със софт) излезе пръв с 1:03.660 мин.

Половин час преди финала на тренировката вече единствено Фетел бе в класирането с бърз тур с гуми медиум

Всички останали бяха направили серии със софт и класирането бе Верстапен, Ботас, Перес, Строл, Сайнц, Хамилтън, Албон, Норис, Льоклер, Окон.

Фетел продължи да работи с медиум. На този етап в класирането нямаше болид със задвижваща система Ферари на по-малко от секунда спрямо Верстапен. Най-близо до пилота на Ред Бул бе Льоклер – на 1,046 сек.

Албон продължи да изпитва затруднения с колата си и изхвърча от трасето на седми завой. Ред Бул-ът се озова в чакъла, но Алекс успя да го извади от там и да го върне на трасето.

В края на тренировките някои пилоти – сред тях състезателите на Рейсинг Пойнт, Верстапен, Сайнц – сложиха отново гуми медиум.

В последните секунди преди карирания флаг Фетел започна бърз тур със софт, успявайки в загряващата си обиколка да предизвика възмущението на Николас Латифи, тъй като го забави. Себастиан остана 16-ти в класирането, оглавено от Верстапен. Втори се нареди Ботас, следван от Перес, Строл, Сайнц, Хамилтън, Албон, Норис, Льоклер, Окон.