Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен спечели Гран при на Щирия

Верстапен спечели Гран при на Щирия

3086
0
Гран при на Щирия, Макс Верстапен
Верстапен поведе на старта на Гран при на Щирия; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели Гран при на Щирия – втори пореден успех за него след победата му в предходния кръг във Франция. Люис Хамилтън остана втори. Трети и четвърти се класираха Валтери Ботас и Серхио Перес.

26 градуса бе температурата на въздуха преди старта, тази на пистата – 52-53 градуса. Според официалната прогноза шансът за дъжд бе 40%, макар над пистата да нямаше тъмни облаци.

Макс Верстапен поведе чисто на старта пред Люис Хамилтън. Перес атакува Норис и двамата неколкократно си размениха третата позиция

Пилотът на Макларън надделя, мексиканският състезател остана четвърти. Ботас бе пети, следван от много добре потеглилия Ланс Строл. Следваха Фернандо Алонсо, Джордж Ръсел, Даниел Рикиардо, Юки Цунода, Карлос Сайнц.

В края на първия от 71 тура Пиер Гасли бе в бокса със спукана задна гума и допълнителни повреди – това бе краят на състезанието за него. Ударът в началото бе между него и Шарл Льоклер.

Хамилтън се обади по радиото, че нещо е ударило една от предните му гуми. От Мерцедес отговориха, че следят наляганията.

Перес поиска повече мощност на правите, тъй като не успяваше да доближи Норис

Серхио успя да изпревари пилота на Макларън в 10-ия тур. В челото Верстапен вече бе на 2,8 секунди пред Хамилтън. Перес бе на почти 10 секунди зад англичанина. Ботас също настигна Норис и го задмина в 11-ия тур.

Перес се откъсна на почти 3,5 секунди пред Ботас. Колоната се поразкъса и назад: Норис бе на 8,3 пред Строл, а Алонсо се движеше на 2 сек зад пилота на Астън Мартин. Ръсел поддържаше под 1,5 сек разлика спрямо Фернандо. На малко разстояние един от друг се движеха и останалите пилоти в топ 10 – Цунода и Сайнц. Хамилтън се оплака от гумите си в 19-ата обиколка. Верстапен пък каза, че колата му става трудна за управление.

Разликата между Макс и Хамилтън се увеличи на 4,5 сек

В 23-ата обиколка Хамилтън каза, че има малки вибрации в колата си. Верстапен пък се оплака, че вятърът прави управлението трудно. Ръсел бе в бокса в 27-ата обиколка. Смяната обаче отне твърде дълго време. 4,8 сек бе боксът на Перес в същия тур заради забавяне на задна лява гума. Ботас получи инструкция да използва всичко налично, след което също мина през пита. Неговата смяна бе за 2,6 сек и финландецът излезе пред мексиканския пилот. И двамата взеха най-твърдите налични за уикенда гуми.

В 29-ата обиколка Хамилтън сложи хард (бокс за 2,2 сек). От Ред Бул извикаха Верстапен в следващия тур. 2 секунди отне смяната на гуми и той излезе спокойно пред Люис.

Верстапен и Хамилтън си разменяха най-бързата обиколка в надпреварата. В 34-ия тур Макс получи съобщение, че тези турове да критични. От Уилямс оповестиха, че Ръсел има проблем със задвижващата си система. Британецът продължаваше да е на пистата, но назад преди да се прибере директно в бокса. Льоклер пък направи още една смяна на гуми и взе медиум.

В челото Верстапен поддържаше разлика спрямо Хамилтън от около 4-4,5 секунди. Увеличи я малко и в 50-ия тур вече бе 6,5 сек

Ботас недоволно каза по радиото, че е истинска битка да върне гумите в работния им прозорец. Хамилтън вече имаше блистери по гумите, макар да не искаше да се откаже и питаше какво да направи, за да намали разликата, която обаче растеше.

19 обиколки преди финала Верстапен каза, че има проблем с педала на спирачките. Получи отговор, че това е свързано с бордюрите в девети и десети завой.

„Аз изобщо не се качвам на бордюрите, така че какво, по дяволите, е това“, каза Макс.

10 обиколки преди карирания флаг над пистата се появиха тъмни облаци. Дъждът обаче остана само в прогнозите

Интригата през последните обиколки бе дали Перес ще успее да догони Ботас. Разликата между Верстапен и Хамилтън бе 17,4 сек. Люис влезе в пита в предпоследната обиколка и сложи софт, за да гони най-бързата обиколка в състезанието. Англичанинът успя и направи най-добрия тур в надпреварата. Верстапен пресече пръв финала, следван от Хамилтън, Ботас и Перес. Норис финишира пети, следван от Сайнц, Строл, Льоклер. Топ 10 допълниха Строл, Алонсо и Цунода.