Начало Избрани Верстапен спечели в Саудитска Арабия след епична битка с Льоклер

Верстапен спечели в Саудитска Арабия след епична битка с Льоклер

5814
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен, снимка Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели Гран при на Саудитска Арабия в F1. На пистата в Джеда пилотът на Ред Бул завърши с преднина от половин секунда пред Шарл Льоклер с Ферари. Трети остана Карлос Сайнц.

Още преди самия старт Карлос Сайнц беше в гаража на Ферари. За щастие механиците на Скудерията поправиха болида, което позволи на испанеца да заеме своето място на трасето.


Неговият колега от Алфа Таури Юки Цунода получи сериозен технически проблем в своя автомобил в опит да стигне до стартовата решетка. След преглед от механиците стана ясно, че той няма да стартира в Гран при на Саудитска Арабия.

Условията на пистата бяха перфектни за провеждането на втория кръг от сезон 2022 в F1. Всички пилоти в топ 10 с изключение на Магнусен решиха да стартират с медиум, докато датският състезател заложи на хард.

Серхио Перес поведе на старта, следван от Льоклер. Зад тях Верстапен успя да се справи със Сайнц и зае третото място. Магнусен също стартира добре и изпревари Гасли, а Хамилтън мина пред Албон. В средната част на колоната Гуаню Жу направи ужасно потегляне. Китаецът имаше контакт с Рикиардо, заради който се озова на позиция пред Латифи, а Норис направи добра маневра срещу Гасли.

В следващите обиколки Рикиардо се защитаваше от Хамилтън и мина напряко в секцията между първите два завоя. Най-интересната битка бе между състезателите на Алпин. Естебан Окон се защитаваше от своя съотборник Фернандо Алонсо. Двамата едва не се удариха на финалната права.

Все пак Алонсо успя да мине пред Окон, но радостта на испанеца не бе дълга. Френският му съотборник го атакува с DRS, но изпусна точката за спиране и мина напряко и върна позицията обратно. Борбата между двамата състезатели на Алпин работеше в полза на Ръсел, който се откъсваше напред. Същевременно Ботас и Магнусен се доближиха до розовите болиди. Отпред Перес водеше с повече от две секунди преднина пред Льоклер. Зад тях се движеха Верстапен и Сайнц.

Седемкратният световен шампион Люис Хамилтън постепенно си пробиваше път напред. Британецът успя да изпревари със състезателите на Астън Мартин, Гуаню Жу и Ландо Норис. Най-интересната битка продължаваше да е тази между Алонсо и Окон, които имаха наистина епичен двубой по улиците на Джеда, а класирането в челото на колоната продължаваше да е непроменено.

Пилотът на Алфа Ромео Гуаню Жу получи наказание от 5 секунди след като е напуснат очертанията на пистата и е получил предимство спрямо Алекс Албон от Уилямс. Окон получи съобщение по радиото да задържи позиция спрямо Алонсо, а французинът загуби място от Ботас.

В 16-тата обиколка механиците на Ферари се подготвиха за спиране на някой от техните пилоти. Въпреки това в бокса влезе Серхио Перес, а Латифи катастрофира и предизвика появата на кола за сигурност.

Появата на автомобила на сигурността позволи на Льоклер, Верстапен и Сайнц да направят спирания в бокса, за да сложат гуми хард. Така пилотът от Монако поведе колоната пред Верстапен. Зад тях Перес направи маневра срещу Сайнц зад кола за сигурност.

Колата за сигурност остана на трасето до обиколка номер 20. След рестарта на състезанието Льоклер и Верстапен бяха един до друг. Пилотът на Ферари запази позиция пред Макс, а Сайнц си върна позицията пред Перес. Най-печеливш от цялата ситуацията се оказа Хамилтън, който се изкачи до седмата позиция, след като стартира петнадесети.

В дъното на топ 10 Хамилтън и Магнусен водеха епична битка помежду си. Британецът спечели позиция срещу пилота на Хаас, но датският му колега контраатакува и си върна мястото на старт-финалната права. В челото Льоклер записваше най-бързи турове и се откъсваше от Верстапен.

След преполовяването на състезателната дистанция в Саудитска Арабия Льоклер бе лидер пред Верстапен, Сайнц и Перес. Зад тях се движеха Ръсел, Хамилтън, Магнусен, Алонсо, Ботас и Окон. В дъното на подреждането Жу не изпълни своето наказание от пет секунди и получи нова санкция, която бе преминаване през бокса.

В челото Льоклер водеше с аванс от около секунда и половина пред Верстапен. Междувременно стюардите обявиха, че няма да разследват случката между Перес и Сайнц, тъй като мексиканецът върна позицията на испанския си колега. В дъното на топ 10 битката бе между Ботас и Алонсо.

35 обиколки след началото на състезанието в Джеда Хамилтън и Магнусен все още не бяха спирали в бокса, след като стартираха с твърди гуми на Пирели. Състезателят на Хаас загуби позиция от Алонсо. За съжаление обиколка по-късно двукратният световен шампион получи повреда в своя Алпин и започна да се движи много бавно. Малко след него Рикиардо също загуби мощност и спря на пистата. Валтери Ботас също спря в бокса и отпадна. Така в рамките на три обиколки отпаднаха три болида.

На пистата се появи виртуална кола за сигурност. Междувременно пита бе затворен поради неподвижните болиди на Алонсо и Рикиардо. От тази суматоха се възползва Магнусен, а Хамилтън не успя да смени гуми и остана на пистата.

След второто възобновяване на състезанието в Саудитска Арабия Хамилтън влезе в бокса и излез извън топ 10. В челото Верстапен се доближи до Льоклер и го атакува неуспешно. Макс мина пред Льоклер, но пилотът на Ферари контраатакува на старт-финалната права и си върна лидерството. Световният шампион отново атакува своя съперник, но блокира своите предни гуми.

В обиколка номер 47 Верстапен мина пред Льоклер, който допусна лека грешка на завой номер две. В предпоследната обиколка  имаше жълти флагове поради инцидент между Албон и Строл. В последната обиколка битката се водеше до последния завой. Льоклер се доближи много близо до Верстапен. но не успя да го изпревари. Така Верстапен записа първа победа за сезона. Втори финишира Шарл Льоклер, който записа най-бързата обиколка. Подиумът бе допълнен от неговият съотборник Карлос Сайнц.

Зад първите трима остана стартиралият от полпозишън Серхио Перес с Ред Бул, следван от Джордж Ръсел (Мерцедес), Естебан Окон с Алпин, Ландо Норис (Макларън), Пиер Гасли (Алфа Таури), Кевин Магнусен (Хаас) и Люис Хамилтън с Мерцедес.