Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен уверен, че RB21 „не може да бъде по-зле“ от RB20

Верстапен уверен, че RB21 „не може да бъде по-зле“ от RB20

Макс Верстапен
Макс Верстапен, снимка Пирели

Макс Верстапен се изказа доста оптимистично за новия автомобил на Ред Бул. Нидерландецът е категоричен, че болидът „не може да бъде по-зле“ от RB20. Днес Верстапен е зад волана на RB21 през целия трети ден тестове в Бахрейн.

Сезон 2024 за Верстапен беше разделен на две половини. През първата нидерландецът отново доминираше, по подобие на 2023 г. и спечели по-голямата част от състезанията. Но във втората той направи крачка назад и позволи на Макларън, Ферари и Мерцедес да запишат по няколко победи.

Главната причина за спада във формата на Верстапен беше по-слабото развитие на RB20 в средата на сезона. Изведнъж болидът стана крайно непредсказуем, нервен и небалансиран. Това се виждаше в дадени рейс уикенди, когато Макс изоставаше сериозно и дори нямаше скорост за подиум.

Верстапен все пак успя да защити трофея при пилотите. Но в същото време Ред Бул остана едва трети при конструкторите и беше изпреварен от Макларън и Ферари. Затова 27-годишният пилот призова отборът да отстрани всички слабости на RB20 и да създаде автомобил, който да му позволи да печели отново.

Четирикратният световен шампион се включи в първия ден от тестовете и финишира трети. Той бе видимо доволен от поведението на RB21 и се изказа позитивно. Вчера Лиам Лоусън тестваше за Ред Бул, докато Верстапен участваше в брифинга на пилотите и срещите с медиите. По време на тях той коментира представянето на новата кола

„Не може да е по-лошо от миналата година. Смятам, че посоката, в която работим, е добра. Просто трябва да я следваме и да видим колко можем да извлечем. В момента е наистина рано. Все още обсъждаме много неща, които искаме да подобрим. Но първият ден доста ми хареса. Това определено бе голяма разлика в сравнение с миналата година“, сподели Верстапен.

Верстапен призна, че RB21 е по-добър „навсякъде“. Така той намекна, че в Ред Бул са направили редица подобрения, свързани с управлението, баланса и скоростта. Въпреки това той не бърза да прави изводи и вярва, че истинското изпитание ще дойде на пистата Албърт парк, която е коренно различна спрямо тази в Сахир.

„Мисля, че отборът научи много от миналата година. Опитахме се да решим тези проблеми. Сега трябва да видим как ще се представи автомобилът в Австралия, която е още една напълно различна писта [от тази в Бахрейн]“, добави Макс Верстапен.

Днес Верстапен тества редица нови компоненти в сутрешната сесия. Снощи техническият директор Пиер Ваше обясни, че те няма да са толкова радикални, колкото се очакваше.

„Не, няма да са коренно различни“, сподели Ваше.  „Ще направим оценка на частите. Вярно е, че всички правят същото, особено на базата на календара, който имаме.“

„Нищо не се е променило в сравнение с предишните години. Имаш си базов автомобил и се опитваш да накараш някои нови неща да излязат на пистата възможно най-скоро. Въз основа на капацитета за производство на частта и всичко. се опитваш да оцениш преди първото състезание. Имаме някои нови части, които ще дойдат за третия ден, но те не са толкова различни“, добави техническият директор на Ред Бул.

Междувременно Лиам Лоусън коментира вчерашния тестови ден. Младият новозеландец направи 91 обиколки и финишира седми в таблицата с времената. Лоусън прекара и известно време в бокса, където механиците работеха по неговия болид

„Чувствам се все по-комфортно в автомобила. Като цяло денят беше натоварен. Съвсем очаквано част се борихме с няколко дребни проблеми с автомобила. Всичко се свежда до това просто да се запознаем с новата машина“, каза Лоусън.

„Няколко от обиколките ни бяха малко съкратени. Трябваше да се справим и с времето, което не беше много подходящо за плана ни. Предполагам, че е било и за по-голямата част от другите отбори в боксовете.“

„Цялата тази работа е изключително ценна за старта Мелбърн. Чувстваме се добре. Това винаги е най-важното, когато става въпрос за предсезонна подготовка.“

„Този ден беше последният път, когато карам автомобила преди Мелбърн, за да оправя нещата. Ще вземем повече данни от всички стинтове, за да съберем най-добре балансирания автомобил за първото състезание“, добави пилотът на Ред Бул.