Отборът на Ферари във Формула 1 е с такъв статут, че периодично се появяват слухове за присъединяване на най-големите звезди в спорта към тима от Маранело. На коледния обяд в централата на екипа Фредерик Васьор бе попитан какво би казал по въпроса за евентуално привличане на Макс Верстапен като се има предвид изявление на Серджо Маркионе отпреди години, че кракът на нидерландеца няма да стъпи в италианския тим. Французинът, който скоро ще навърши година начело на Скудерията, отхвърли подобна възможност понастоящем. Той сподели също така, че поддържа редовни контакти и с Люис Хамилтън, и с още половината грид, защото голяма част от пилотите са карали за ръководени от него отбори на някакъв етап от кариерите си.
„Ако погледнете резултатите, се вижда, че сезон 2023 щеше да е много различен ако Верстапен го нямаше. Но Макс е част от играта. Верстапен е част от тима на Ред Бул, развива си колата и не можем да дели потенциала на болида от този на пилота. Аз лично никога не бих го направил“, посочи Васьор.
„Верстапен във Ферари? Според мен ако зададете този въпрос и на десетте шефове на отбори във Формула 1, то всички биха ви отговорили, че го искат в отбора си. Макс има договор с Ред Бул, ние трябва да се съсредоточим върху себе си, а не да губим енергия да работим по такива предположения и да мислим кой е в екипа ни“, продължи шефът на Скудерията
„И не говоря само за пилотите, а като цяло. Така че в момента това не е нещо, което изобщо е нужно да дискутираме. Но ще кажа и това: никога не казвай никога. В продължение на 20 години пък разговарям с Люис всяка седмица като същевременно поддържам контакти с половината грид, защото има страшно много пилоти, които са карали за мен в миналото. В Баку ни видяха, че говорим и изведнъж скочиха да разсъждават. Но ако подпиша с всички, които са карали за мен преди, това ще ми струва цяло състояние!“, засмя се Васьор.
Темата за настоящите пилоти на Ферари Шарл Льоклер и Карлос Сайнц също бе обсъдена. Въпросът за подновяване на договорите им бе една от основните теми през сезон 2023. Последно се твърдеше, че Льоклер е подписал ново, петгодишно споразумение със Скудерията. Това обаче така си и остана неофициална информация. Васьор отказа да даде много конкретни подробности.
„Както знаете, те имат договори с нас до края на 2024 г., което означава, че имаме още няколко месеца на разположение. Миналата година Мерцедес поднови договори и на двамата си пилоти за 2024-та през август. Така че според мен разполагаме с достатъчно време. Преди 12 месеца ви казах, че ще се постарая да взема решение до края на годината, но трябва да призная, че последната част от сезона бе огромно предизвикателство. Видяхме се, започнахме разговори. В момента сме на етап малко след първоначални дискусии. Не мисля, че това е проблем. Скоро ще вземем решение“, обясни шефът на Ферари.
„Спомням колко въпроси имаше по темата „Шарл №1, Карлос №2 в тима“. Неколкократно демонстрирахме, че гарантираме на пилотите си повече от равенство. Мисля, че Сингапур е най-добрият пример.“
„Шарл се съгласи да стартира със софт, за да може да изпревари [Джордж] Ръсел, да го контролира и всичко това, за да помогне на Карлос. Разполагаме с двама пилоти, които вършат чудесна работа. Карлос бе много силен след лятната пауза. Направи два отлични уикенда – в Монца и Сингапур и може би подейства като стимул за Шарл, както видяхме в края на сезона.“
„Ще продължим да работим в тази посока. Не искам да имам един добър вариант и друг на по-ниско ниво. Според мен един от положителните аспекти на изминалия сезон бе представянето на Карлос и Шарл. Те донесоха на тима на практика едни и същи точки, с много малка разлика“, каза още Васьор.
View this post on Instagram