Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен пред Льоклер и Сайнц във втората тренировка на Силвърстоун

Верстапен пред Льоклер и Сайнц във втората тренировка на Силвърстоун

1878
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен бе най-бърз във втората тренировка на пистата Силвърстоун преди спринтовата квалификация за Гран при на Великобритания. Втори и трети зад пилота на Ред Бул се наредиха състезателите на Ферари Шарл Льоклер и Карлос Сайнц.

Вторият и последен час за подготовка преди спринтовата квалификация започна при температура на въздуха от почти 25 градуса. Тази на пистата бе малко над 41 градуса. Риск за дъжд все така нямаше, което е необичайно за Силвърстоун.

Колите на Хаас първи излязоха на трасето, с гуми медиум. Ферари, Астън Мартин и Алфа Таури започнаха работа с хард, а Естебан Окон и Николас Латифи – със софт

След първите 5 минути начело бе Окон с 1:32.220 мин. Повече от половината пилоти, включително фаворитите от големите екипи, обаче не бързаха и все още си бяха по боксовете.

Десетина минути след старта на сесията Серхио Перес (с медиум) и Люис Хамилтън () излязоха на трасето. Пилотът на Ред Бул постигна 1:31.973 (+0,095 сек спрямо времето на Окон). Джордж Ръсел се обади по радиото, че като че ли днес е по-ветровито на Силвърстоун в сравнение с вчера. Със следващия си бърз тур Перес излезе пръв с 1:31.382. Валтери Ботас бе трети със софт, Хамилтън – шести с хард.

Макс Верстапен също бе с медиум и даде най-добро време – 1:30.428. Юки Цунода записа трето време със софт. Японският пилот на Алфа Таури бе на 1,214 сек от постижението на Верстапен. Ботас получи съобщение, че може да има повреда на заден дефлектор. Финландецът отговори, че не се е качвал по бордюрите. Хамилтън бе предупреден да внимава при излизането от девети завой поради тази причина.

Хамилтън излезе трети със софт, но повечето пилоти бяха съсредоточени върху дълги серии от обиколки. Интересна програма имаше екипът на Алфа Таури, където Пиер Гасли направи две къси излизания с хард, а Цунода – две къси със софт. Междувременно Верстапен свали първото време до 1:29.902. Двамата с Перес продължаваха да работят само с медиум.

Със средните по твърдост гуми Шарл Льоклер записа второ време, на 0,375 сек от Верстапен. Съотборникът му във Ферари Карлос Сайнц излезе трети със софт

След прибирането на Ботас в бокса пък установиха, че проблемът в задната част на колата е една от слюдите от каската му, която пилотът бе махнал.

Хамилтън попита дали задвижващата му система трябва да е на толкова висок режим. От питуола на Мерцедес му отговориха, че са доволни от избрания вариант.

В края на сесията Верстапен сложи хард. По-интересните моменти от програмите на отборите бяха, че и двата Макларън-а направиха серии от по 20 тура с медиум. Окон завъртя 17 обиколки, колкото е дистанцията на спринтовата квалификация, със софт, а Цунода дори 18. Льоклер записа серия от 25 с хард, а Сайнц – 22 с медиум.

В последните минути очаквано нямаше опити за бързи обиколки, тъй като предстоящата спринтова квалификация е коренно различна от обичайната сесия за определяне местата на грида. Верстапен остана начело, следван от Льоклер и Сайнц.

Окон зае четвъртото място, следван от Перес, Норис, Рикиардо. Топ 10 допълниха Хамилтън, Ботас (който в самия край бе с толкова износени гуми, че се завъртя) и Гасли.