Начало Избрани Верстапен: Вибрациите в състезанието приличаха на тези от квалификацията, Ред Бул проверява...

Верстапен: Вибрациите в състезанието приличаха на тези от квалификацията, Ред Бул проверява проблемите

1509
0
Макс Верстапен, Ред Бул
Макс Верстапен, снимка Ред Бул Контент Пуул

Верстапен е имал проблеми с полуоската и по време на състезанието в Джеда. Пилотът на Ред Бул призна, че в неделя е почувствал вибрации, които са били много подобни на тези, с които се е сблъскал в квалификацията.

Верстапен отпадна още в Q2 на пистата в Джеда. Нидерландецът получи повреда в полуоската на своя RB19, което го принуди да приключи участието си в сесията по-рано от очакваното. Следователно той стартира неделната надпревара от 15-то място.

Макар да стартира от задната част на полето, Верстапен бързо си проби път напред. Двукратният световен шампион се възползва от невероятната скорост на RB19 и намери място в топ 5. Пилотът на Ред Бул се възползва и от появилата се кола за сигурност, която му позволи да направи спиране в бокса без да губи толкова време.

Малко след преполовяването на състезанието в Саудитска Арабия, Верстапен зае второ място зад съотборника си Серхио Перес. 25-годишният състезател съобщи по радиото за странни шумове, идващи от задната част на неговия автомобил. Това го е накарало да мисли, че отново има проблем с полуоската, който може да му попречи да завърши надпреварата.

„Вибрациите в състезанието приличаха на тези от квалификацията. В един момент отново усетих някакъв странен шум от задната част на моя автомобил“, сподели Верстапен.

„Екипът не можеше да види нищо на телеметрията. Въпреки това съм сигурен, че нещо странно се случваше с баланса откакто вибрациите започнаха да се задействат.“

Верстапен обясни, че за един момент е очаквал повторение на случилото се в квалификацията. „Да, усещането беше нещо подобно. Разбира се, в квалификацията просто чух едно щракване, след което полуоската си отиде.“

„За щастие, това не се случи по време на състезанието. Въпреки това проблемът започнах да чувствам подобен ефект върху усещането ми каране и продължавах да чувам тези странни шумове“, каза още състезателят на Ред Бул.

Кристиан Хорнер призна, че е бил много притеснен когато е чул по радиото съобщението на Верстапен за потенциален проблем със задвижващия вал

„Най-голямото притеснение за нас по време на Гран при беше когато Макс се обади по радиото, за да каже, че е чул някакъв шум при движение с висока скорост“, сподели Хорнер.

„В този момент сърцето ми направо пропусна един удар тъй като помислих за проблема с полуоската от събота.“

„Ние проверихме всички данни, които имаме на питуола. Освен това беше направена проверка и в във фабриката в Милтън Кийнс. В крайна сметка се оказа, че няма причина, която да ни кара да се притесняваме. Все пак Макс направи невероятно състезание, успявайки да възстанови толкова позиции.“

Проблемът на Верстапен на практика сложи край на възможността той да окаже натиск върху Серхио Перес. Двамата получиха нареждане от Ред Бул временно да управляват темпото си.

След като стана ясно, че няма проблем в болида на Верстапен, нидерландецът натисна и записа най-бързата обиколка в състезанието. По този начин той си осигури още една точка към своя актив, която му позволи да запази първото място във временното класиране.

„В един момент направих изчисленията и разбрах, че нямаше да успея да затворя тази разлика до края. В онзи момент беше по-важно просто да се задоволя с второто място и да нямам проблем с колата.“

Хорнер заяви, че неговият тим ще прегледа полуоските на своите болиди преди следващото състезание в Австралия.

„Това е нещо, което трябва да разберем. Ще свалим всички части и ще направим подробен преглед. Трябва да се поучим от това занапред и да разберем дали имаме проблеми с дизайна или не. За наше щастие можем да използваме данните както от нашите автомобили, така и от тези на Алфа Таури“, завърши Кристиан Хорнер.