Макс Верстапен коментира представянето си в първия ден от състезателния уикенд в Унгария. Пилотът на Ред Бул призна, че все още не може да прецени дали подобренията в RB19 работят според очакванията. Верстапен призна, че той и екипът са решили да бъдат изключителни пестеливи и да не износват толкова гуми заради формата на квалификацията.
Този уикенд F1 изпробва Алтернативно разпределение на гумите (АТА). При него състезателите трябва да използват само един тип гуми по време на квалификационната сесия. В допълнение, броят на наличните комплекти гуми на Пирели е намален от 13 на 11. Намаляването на смесите е свързано с намеренията на F1 да оставя все по-малък въглероден отпечатък в атмосферата
Верстапен имаше един доста тих ден. Състезателят на Ред Бул така и не записа време в първата свободна тренировка, която бе възпрепятствана от дъжд. След това Верстапен остана едва 11-ти след края на втората тренировъчна сесия в Унгария. Но от друга страна, той остава фаворит за победата, като се има предвид състезателното темпо на RB19.
Ред Бул въведе редица подобрения в своя автомобил за Унгария. Отборът от Милтън Кийнс обаче така и не събра достатъчно данни за тях в FP1. Тогава Серхио Перес катастрофира малко след старта на сесията. След това на трасето заваля дъжд, който принуди автомобилите да прекарат доста време в бокса.
Верстапен призна, че все още е твърде рано да се оценявят подобренията в RB19. Нидерландецът все пак очаква да се бори за победата в неделя, дори и да бъде изпреварен в утрешната квалификация.
„Все още не можем да преценим дали подобренията работят според нашите очаквания. Сега ще се съберем, ще прегледаме данните, за да видим дали всичко е наред, тъй като не използвахме много от гумите“, сподели Верстапен.
„Този нов формат е доста интересен. В него гумите, които можеш да използваш, са супер ограничени. Затова аз не исках да ги използвам и искам да имам малко по-добра подготовка [за уикенда]. Малко е срамно, има толкова много хора наоколо и по принцип не се правят дълги пробези. Трябва да видим какво можем да направим, за да се подобрим, защото буквално само пестим гуми, което според мен не е правилно“, каза още пилотът на Ред Бул.
„Но от наша страна автомобилът не се чувстваше зле. Имаше малко недозавиване, но все пак се чувствах доста комфортно. Освен това в дългосрочен план изглеждахме доста конкурентоспособни“, обясни Верстапен.
„Малко е трудно да се каже за темпото на една обиколка. Като цяло смятам, автомобилът все още е силен. Искаме да сме най-бързи, но в момента първо трябва да направим малко повече пробези с повече гуми, за да разберем нещата по-добре“, завърши Макс Верстапен.
Съотборникът на Верстапен Серхио Перес имаше доста тежък ден. Опитният мексиканец допусна грешка и катастрофира в самото начало на FP1. Така той не записа нито едно конкурентно време в сесията. След това Перес остана едва 18-ти във втората тренировка на Хунгароринг и се бореше със своя автомобил
„Това беше груба грешка от моя страна“, сподели Перес. „Момчетата обаче свършиха огромна работа, за да сглобят автомобила, което ми позволи да направя няколко обиколки в FP2. Поне имаме добри данни, които да прегледаме тази нощ.“
Вижте тази публикация в Instagram.