Макс Верстапен изпревари съперниците си от Мерцедес във втората тренировка преди Гран при на Франция. Пилотът на Ред Бул бе с 0,008 сек по-бърз от Валтери Ботас. Люис Хамилтън остана трети, на 0,253 сек.
Температурата на въздуха се бе качила до 27 градуса, тази на пистата бе 47 градуса в началото на сесията.
🔴🔴🔴🔵🔵🔵🔴🔴🔴
🔵🔵🔵🔴🔴🔴🔵🔵🔵👋 @PaulRicardTrack pic.twitter.com/37jLiROSMB
— Formula 1 (@F1) June 18, 2021
Работата започна без забавяне като основният избор бе за гуми медиум. изключение правеха Николас Латифи и Фернандо Алонсо с хард и Кими Райконен и Себастиан Фетел със софт. Никита Мазепин се обади по радиото, че като че ли има нещо на седалката. Малко след това се завъртя. После и Фетел съобщи, че нещо като че ли докосвало левия му крак в кокпита.
Track Limits – Turns 3 & 5#FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/FJJDwIhkNX
— Formula 1 (@F1) June 18, 2021
След първите 10 минути начело бе Валтери Ботас, който бе най-бърз в сутрешната сесия (1:32.880 мин). На 0,409 сек зад него бе Люис Хамилтън. Следваха Макс Верстапен (+1,002 сек), Серхио Перес, Естебан Окон, Ландо Норис – всичките с медиум. Алонсо на седма позиция бе с хард.
Във Ферари разделиха работата – Карлос Сайнц бе с медиум, Шарл Льоклер с хард. Верстапен премина по жълтите ограничители на трасето и от крилото му се отчупи страница. Малко преди това се оплака, че няма сцепление и във втори бърз тур. Ботас по същия начин счупи предното си крило в предходната сесия.
It was an @MercedesAMGF1 one-two this morning in #FP1 and so far it’s looking similar in #FP2. This time, they’re sampling the Yellow medium tyres: a popular choice at the start of the afternoon session, which nobody really opted for in the morning. #F1 pic.twitter.com/GSWBasoZcn
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 18, 2021
Ботас сложи софт, но първата бърза обиколка с меките гуми не се получи въпреки най-добрия първи сектор. Също с меките гуми Перес остана на почти 1,4 сек от финландеца. Окон излезе трети, на 0,941 сек. Хамилтън се доближи на 0,245 сек до съотборника си.
Верстапен се върна на пистата, вече със софт. Само с 0,008 сек излезе начело (1:32.872 мин с рекордни първи и трети сектор)
„Не е твърде зле, а“, доволно се обади Макс по радиото.
Verstappen hooks up a quick lap 🚀
He goes P1! ⏱#FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/JWOtP0IpFG
— Formula 1 (@F1) June 18, 2021
Алонсо даде четвърто време, точно пред съотборника си в Алпин Окон. Постижението му бе с 0,468 сек по-бавно от това на Верстапен.
So far, so fast for @alo_oficial
The Spaniard is P4, 0.468s behind Verstappen’s time, with around 15 minutes to go in FP2 👍#FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/4GsbHkexRJ
— Formula 1 (@F1) June 18, 2021
По-малко от 20 минути преди края на тренировката Ботас се върна пистата със софт. Хамилтън и Верстапен бяха с медиум. Пилотите на Ферари бяха пети (Льоклер) и осми (Сайнц). Между тях бяха Окон и Гасли. Топ 10 допълваха Кими Райконен и Норис.
Ботас също сложи средните по твърдост гуми. В края на сесията правеше дълги серии като съотборника си и доста от останалите пилоти. Верстапен пак загуби сцепление и изхвърча от пистата, но остана пръв в класирането.
По време на тази сесия тийм мениджърът на Ред Бул Джонатан Уитли говори с рейс директора Майкъл Маси относно жълтите ограничители, в които Верстапен счупи предното си крило. В първата тренировка същото направи Рон Медоус от Мерцедес по повод подобния инцидент на Ботас. Маси и в двата случая отклони желанието на екипите да ги премахне. Той изрично посочи, че ограничителите са си там още от 2019 г.
Here’s how FP2 finished 👀#FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/6BIKVUu9kI
— Formula 1 (@F1) June 18, 2021