Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен с 0,008 сек пред Ботас във втората сесия на Пол Рикар

Верстапен с 0,008 сек пред Ботас във втората сесия на Пол Рикар

3190
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен изпревари съперниците си от Мерцедес във втората тренировка преди Гран при на Франция. Пилотът на Ред Бул бе с 0,008 сек по-бърз от Валтери Ботас. Люис Хамилтън остана трети, на 0,253 сек.

Температурата на въздуха се бе качила до 27 градуса, тази на пистата бе 47 градуса в началото на сесията.

Работата започна без забавяне като основният избор бе за гуми медиум. изключение правеха Николас Латифи и Фернандо Алонсо с хард и Кими Райконен и Себастиан Фетел със софт. Никита Мазепин се обади по радиото, че като че ли има нещо на седалката. Малко след това се завъртя. После и Фетел съобщи, че нещо като че ли докосвало левия му крак в кокпита.

След първите 10 минути начело бе Валтери Ботас, който бе най-бърз в сутрешната сесия (1:32.880 мин). На 0,409 сек зад него бе Люис Хамилтън. Следваха Макс Верстапен (+1,002 сек), Серхио Перес, Естебан Окон, Ландо Норис – всичките с медиум. Алонсо на седма позиция бе с хард.

Във Ферари разделиха работата – Карлос Сайнц бе с медиум, Шарл Льоклер с хард. Верстапен премина по жълтите ограничители на трасето и от крилото му се отчупи страница. Малко преди това се оплака, че няма сцепление и във втори бърз тур. Ботас по същия начин счупи предното си крило в предходната сесия.

Ботас сложи софт, но първата бърза обиколка с меките гуми не се получи въпреки най-добрия първи сектор. Също с меките гуми Перес остана на почти 1,4 сек от финландеца. Окон излезе трети, на 0,941 сек. Хамилтън се доближи на 0,245 сек до съотборника си.

Верстапен се върна на пистата, вече със софт. Само с 0,008 сек излезе начело (1:32.872 мин с рекордни първи и трети сектор)

„Не е твърде зле, а“, доволно се обади Макс по радиото.

Алонсо даде четвърто време, точно пред съотборника си в Алпин Окон. Постижението му бе с 0,468 сек по-бавно от това на Верстапен.

По-малко от 20 минути преди края на тренировката Ботас се върна пистата със софт. Хамилтън и Верстапен бяха с медиум. Пилотите на Ферари бяха пети (Льоклер) и осми (Сайнц). Между тях бяха Окон и Гасли. Топ 10 допълваха Кими Райконен и Норис.

Ботас също сложи средните по твърдост гуми. В края на сесията правеше дълги серии като съотборника си и доста от останалите пилоти. Верстапен пак загуби сцепление и изхвърча от пистата, но остана пръв в класирането.

По време на тази сесия тийм мениджърът на Ред Бул Джонатан Уитли говори с рейс директора Майкъл Маси относно жълтите ограничители, в които Верстапен счупи предното си крило. В първата тренировка същото направи Рон Медоус от Мерцедес по повод подобния инцидент на Ботас. Маси и в двата случая отклони желанието на екипите да ги премахне. Той изрично посочи, че ограничителите са си там още от 2019 г.