Начало Formula 1 News Верстапен с отлична победа в Австрия, и двете коли на Мерцедес отпаднаха

Верстапен с отлична победа в Австрия, и двете коли на Мерцедес отпаднаха

8
0

Макс Верстапен хвърли в екстаз над 20 000 свои сънародници, наводнили пистата Ред Бул Ринг в Австрия като спечели блестяща победа с отлично каране и тактика. Втори завърши Кими Райконен, а зад него съотборника му във Ферари Себастиан Фетел.

Четвърти и пети се наредиха пилотите на Хаас Ромен Грожан и Кевин Магнусен, пред колегите си от Форс Индия Естебан Окон и Серхио Перес. Тръгвайки от пита Фернандо Алонсо завърши осми пред пилотите на Заубер Маркус Ериксон и Шарл Льоклер.

Стартиралите от първа редица на грида пилоти на Мерцедес отпадаха след повреди в колите, за първи път в новата турбо ера. Люис Хамилтън прекъсна исторически рекордната си серия от 33 поредни състезания в точките и загуби отново лидерската позиция в шампионата. Още в хода на самото състезание той изгуби победата, след като от бокса решиха да не сменя гуми при виртуална кола за сигурност, както останалите в челото.

Температурата на асфалта бе 48 градуса с цели 10 повече от всеки друг ден през уикенда и това очевидно създаде много проблеми днес. Жегата подсилваше и опасенията на Тото Волф за атака на Ферари с по-меките гуми ултрасофт в първите 3 завоя, докато неговите пилоти и тези на Ред Бул тръгваха с по-твърдия супер софт. След смяната на предното крило и MGU-К Алонсо трябваше да тръгне последен от бокса.

 

 

След изгасването на светлините Кими Райконен с по-меките гуми наистина излетя напред и атакува Ботас и Хамилтън, като остави сънародника си отвън на първия завой. Хамилтън обаче мина напред и поведе. Кими го атакува във втори завой, но излезе в страни и напред мина Макс Верстапен. В третия завой Ботас атакува отвън и си зае второто място зад Люис. Райконен загуби позиция и от Верстапен, като повторенията показваха, че имаше контакт между Кими и Макс при минаването на холандецът напред. Стюардите разгледаха ситуацията, но бързо обявиха, че няма да има последствия за холандеца.

Фетел се смъкна до осмо място след старта, но бързо мина пред пилотите на Хаас и редът бе Хамилтън, Ботас, Верстапен, Райконен, Рикиардо, Фетел, Грожан, Магнусен. В дъното станаха поредните инциденти, като този път Щофел Вандоорн се оказа с поредното счупено предно крило при Макларън и мина веднага през бокса за смяна.

За 10 от 71 обиколки Хамилтън с отлично темпо вече бе с 2,1 сек аванс пред Ботас. Рожденикът днес Дани Рикиардо пък започна да притиска бързо Кими. В началото на 12-ия тур на стартова права се взриви двигателят на Нико Хюлкенберг и той спря на първия завой. Така в топ 10 зад пилотите на Хаас се наредиха тези на Форс Индия, а след това бе Сайнц.

 

 

В 14-ия тур и Ботас спря край пистата с падане на хидравличното налягане. Колоната влезе в режим на виртуална кола за сигурност при аванс на Хамилтън пред Верстапен от 4,9 сек

Всички без Хамилтън веднага спряха за смяна на гуми и сложиха софт. Люис остана начело и след изчистването на пистата бе на 13 сек пред Макс. Кими бе на още 3, а зад него на под 1 бе Рикиардо, следван на 5,8 сек от Фетел, Магнусен и Перес, които също не спряха. В 20-ата обиколка Рикиардо изпревари Райконен и зае втората позиция на 3 сек зад съотборника си.

 

 

В този момент на Люис казаха по радиото, че му трябват 8 сек, за да се върне пръв след стопа и той реагира остро, като стратегът Джеймс Ваулфс му се извини, че грешката да не спре при VSC е негова!

Гумите на Люис започнаха да се износват и в 26 обиколка той ги смени, като се върне на пистата между пилотите на Ферари. Водеше Макс на около 6 сек пред  съотборника си, чиито гуми обаче бяха в лошо състояние и в 38 обиколка Кими си върна втората позиция като го изпревари в трети завои.

 

 

Само след обиколка Фетел изпревари Хамилтън, който бе с 10 тура по нов софт, но вече с проблеми. В Ред Бул извикаха Дани в бокса за да сложат отново суперсофт, а напред авансът на Макс пред Кими бе 7,0 сек, на 2,4 зад него бе Фетел. Следваше Хамилтън на 0,9 сек, на когото отново Джеймс Ваулфс се обади, че вярва в него и връщането му напред. Но след 45-ия тур и по гумите софт на англичанина имаше блистъри като тези на Рикиардо. Люис се обади, че не вижда обаче мехури при Фетел. Напред Макс също се движеше спокойно и се чувстваше по-комфортно от мнозина с гумите си.

20 тура преди края Люис се обади, че няма да изкара с тези гуми до края и спря за втори път в 53-ия тур, като сложи суперсофт и се върна на пистата зад Дани Рикиардо, който получи повреда и спря в началото на 54-ата обиколка, като каза по радиото че има проблем в задната част на колата и получи също извинение от своя инженер.

 

 

15 тура преди края и колата на Брендън Хартли спря край пистата с проблем, а той смени цялото задвижване отново преди днешния старт и тръгна последен.

Напред 10 тура преди края Верстапен имаше аванс от 4,2 сек пред Кими, който вече бе преследван от Фетел на 2,4 сек. Хамилтън бе 4-и на на цели 21 сек, следван от Грожан, Магнусен, Окон, Перес, Гасли, Льоклер и Алонсо. Испанецът изпревари младия пилот на Заубер, а след обиколка и колата на Хамилтън спря с повреда в най-ужасния уикенд за тима от години!

В края Алонсо изпревари и Гасли, а Ериксон с по-новите си супер софт бързо настигаше и изпревари Гасли и Льоклер с гуми софт на 50 тура! 5 тура преди края вече имаше блистъри и по гумите на лидера Верстапен, но Кими бе на 2,7 сек, а Фетел на още 1,4 сек и така без Хамилтън на пистата се връщаше начело в шампионата.

Четвърти и пети се наредиха пилотите на Хаас Магнусен и Грожан, пред Перес, Окон, Алонсо и преследващия го Ериксон, който, следван от Льоклер.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter