Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел начело в последната свободна сесия

Фетел начело в последната свободна сесия

48
0
Себастиан Фетел

Себастиан Фетел (Ред Бул) бе най-бърз в последната тренировка преди Гран при на Великобритания на пистата Силвърстоун, която премина при продължаващи преговори относно обдухването на дифузьорите. Шампионът изпревари Фернандо Алонсо с Ферари само с 64 хилядни от секундата при използвано (според предварителна информация) ограничено до 10% обдухване на дифузьора при отнемане на газ. Трето време записа Марк Уебър с втория Ред Бул.

В началото днес най-после пистата бе суха след вчерашните дъждове и пилотите можеха да изпробват двата типа сухи гуми за уикенда – хард и софт. Фетел и в днешния ден бе с аеродинамична боя за изследване на потоците.

Михаел Шумахер записа пръв най-добро време – 1:36.228 мин. Михаел обаче имаше проблеми с новите детайли в задната част и след завъртане се прибра бързо в бокса, а механиците дълго оправяха колата му в следващите минути.

20 минути след началото отново започна леко да ръми и преди да се намокри всички се появиха на трасето. Дженсън Бътън отново бе със старото задно крило на Макларън, Марк Уебър пък, както и вчера, започна работа по баланса на Ред Бел.

В това време шефът му Кристиан Хорнер отсъстваше от питлейна, защото заедно с Ейдриан Нюи тичаше за последни уточнения при комисарите, които час по-рано твърдо постановиха дроселовите клапи да се отварят само на 10% при отнемане на газта.

Фетел и Хамилтън все още нямаха записана бърза обиколка. Люис все пак излезе на пистата с новото задно крило с по-добър DRS.

Дъждът спря и Виталий Петров от Рено пръв сложи мекия тип гуми, с които да изпита колата си, много засегната от ограничението за дифузьорите, защото тимът от Енстън реши да участва и този уикенд с ауспуси в предната част на кутиите за радиаторите, а не тестваната миналата седмица стандартна конфигурация.

В средата на времето инженери на Рено наобиколиха болида на Уебър, като в пресцентъра са говореше, че се налагат нови промени при смяната на обдухването. Проблемът обаче се оказа по-голям от семпла електронна промяна.

Малко сред средата на времето пилотите сложиха меките гуми и Нико Розберг оглави класирането с 1:33.044 мин. В това време Фетел и Алонсо с твърдите гуми бяха доста близо до това време. Алонсо дори подобри времето на Нико и слезе под 1:33 на обиколка. Фетел също направи сравнително дълга серия, но не достигна такава скорост.

В последните 10 минути облаците отново се сгъстиха, а Хорнер се върна в бокса да докладва на Хелмут Марко какво точно са говорили с Чарли Уайтинг. В това време водещите пилоти сложиха чифта си гуми софт за тази последна тренировка.

Алонсо бе още по-бърз и оглави класирането с 1:31.464 мин. Бътън със старото задно крило бе с повече от секунда по-бавен от съперника си, също с меките гуми, а Хамилтън бе още по-назад. Уебър записа второ време, но Фетел бе с най-добро постижение в първия сектор. След това влезе в трафик, но в крайна сметка бе по-бърз от Алонсо – 1:31.401 мин.