Себастиан Фетел спечели първата позиция на стартовата решетка за Гран при на Канада. Немският пилот на Ферари победи в самия край на квалификацията големия си съперник Люис Хамилтън с Мерцедес. Шарл Льоклер остана трети на грида.
Преди сесията от Рейсинг Пойнт потвърдиха, че повредата в колата на Ланс Строл в последната свободна тренировка бе на задвижващата система. Механиците на тима смениха агрегата с предходната му версия и успяха да го сторят навреме, за да може канадецът да участва в квалификацията за домашната си Гран при.
CONFIRMED: @lance_stroll suffered an engine failure in FP3 – cause as yet unknown ?
We’ve reverted his car to PU1 and he will be back out on track for Qualifying ?
Top job from the crew in the garage for turning it around in time ?#MakeItCount #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/Jw6QqzhtvU
— SportPesa Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) June 8, 2019
Quali weather ?
☀️?#CanadianGP ?? #F1 pic.twitter.com/B1T4r2Bink
— Formula 1 (@F1) June 8, 2019
Температурата на пистата се бе качила до над 45 градуса и бързо достигна 47. Двете коли на Уилямс първи бяха на трасето в Q1, скоро и всички останали излязоха. Изборът на всички бе гуми софт.
След първите серии Льоклер зае първото място с 1:11.786 мин. Макс Верстапен бе втори пред Люис Хамилтън и Валтери Ботас. Фетел бе на седма позиция, но след това излезе на второ място. Междувременно съотборникът му подобри собственото си постижение.
В зоната на изпадащите бяха Строл, Карлос Сайнц, Джордж Ръсел, Роберт Кубица и Серхио Перес, който нямаше записано време. Мексиканският пилот на Рейсинг Пойнт даде 10-то постижение след излизането си на пистата. През това време Ботас оглави подреждането с 1:11.229, но Льоклер го измести от първото място преди Фетел да запише най-силно постижение.
Рейс контролът съобщи, че ще разследва дали Карлос Сайнц е попречил на Алекс Албон
2 минути преди края на Q1 пилотите на Уилямс единствени не помръднаха от зоната на изпадащите. На позициите пред тях състезателите се сменяха постоянно. В крайна сметка след първия квалификационен сегмент не продължиха Перес, Кими Райконен, Строл, Ръсел и Кубица.
BREAKING: ELIMINATED, Q1
16 PER
17 RAI ??
18 STR
19 RUS
20 KUB#CanadianGP ?? #F1 pic.twitter.com/7BjXpgTn80— Formula 1 (@F1) June 8, 2019
В началото на Q2 Хамилтън и Ботас сложиха медиум. Във Ферари също избраха средните по твърдост гуми. Английският пилот на Мерцедес записа 1:11.336. Съотборникът му се изпързаля и се отказа от своя бърз тур. Фетел бе с 0,027 сек по-бърз. Льоклер също като Ботас не довърши обиколката си заради грешка.
Валтери се нареди трети със следващия си квалификационен опит, а Антонио Джовинаци излезе четвърти. От Ред Бул също решиха да пробват какво могат да постигнат с медиум и Верстапен измести пилота на Алфа Ромео от 4-ото място, оплаквайки се, че на трасето има много коли.
Both @MercedesAMGF1 and @ScuderiaFerrari cars are out on the medium tyres as well as @Max33Verstappen @redbullracing. These are theoretically around 0.8s slower than the soft per lap, but of course they last longer.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 8, 2019
Льоклер продължи серията си и даде първо време, веднага след което съекипникът му го измести с една позиция назад. Стюардите обявиха, че ще разследват и излизането на Шарл от трасето на осми завой. Пиер Гасли (със софт) пък се нареди втори, на 0,054 сек зад Фетел.
Хамилтън постигна 1:11.010 мин в следващата си квалификационна серия, като отново бе с медиум. Ботас се доближи на 0,085 сек до него.
3 минути преди финала на Q2 Верстапен бе извън топ 10. Пилотът на Ред Бул продължаваше да недоволства от трафика на пистата, като допълни, че няма и добро сцепление.
? „Unbelievable, so many cars“
Max Verstappen bemoans the traffic at the hairpin#CanadianGP ?? #F1 pic.twitter.com/FCSn8PtdiY
— Formula 1 (@F1) June 8, 2019
В края на втората част от квалификацията състезателите на Мерцедес и Ферари се върнаха на пистата, вече с меки гуми.
Никой обаче не можа да направи бърз тур, тъй като Кевин Магнусен се блъсна в Стената на шампионите
Ударът бе тежък, но пилотът за щастие бе невредим.
Внезапният финал на Q2 означаваше, че Верстапен остана извън Q3 заедно с Квят, Джовинаци, Албон и Грожан, който бе особено нещастен, че не можа да завърши обиколката си.
? RED FLAG ?
Big crash for Magnussen who hits the Wall of Champions and then collides with the pit wall on the opposite side of the track
K-Mag is okay and out of the car ? #CanadianGP ?? #F1 pic.twitter.com/k4wvuWhVxg
— Formula 1 (@F1) June 8, 2019
Q3 се забави малко, докато маршалите приберат потрошения Хаас на Магнусен и разчистят отломките.
Температурата на пистата достигна 49 градуса. Гасли пръв излезе на трасето след началото на третия квалификационен сегмент. Мерцедес и Ферари изчакаха малко.
Френският пилот на Ред Бул записа първото време – 1:12.185 – на съвсем чиста писта. Около 3 минути след началото и останалите 8 пилоти бяха на трасето.
Льоклер даде 1:11.188. Фетел бе с половин секунда по-бърз от съотборника си. Хамилтън изпревари и двамата с 1:10.493. Ботас се завъртя, но не се удари и продължи.
Big spin for Bottas coming out of Turn 2
The Finn somehow manages to avoid hitting the wall #CanadianGP ?? #F1 pic.twitter.com/sMcaiE0Geu
— Formula 1 (@F1) June 8, 2019
Льоклер продължи серията, но не подобри времето си, след което се прибра в бокса.
2 минути и половина преди карирания флаг започна подготовката за последни опити. Всички 9 коли (Магнусен се класира в топ 10, но нямаше как да участва) бяха на пистата. Ботас даде пето време. Хамилтън бе по-бърз от първия си опит с 0,047 сек. Фетел обаче свали 0,0206 сек от постижението на англичанина и спечели полпозишъна.
#F1 – Full results of the qualifying session of the #CanadianGP ??⬇️ pic.twitter.com/M8eaTQw1GO
— FIA (@fia) June 8, 2019