Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел пред Хамилтън и Ботас в 3-ата тренировка, тримата се събраха в...

Фетел пред Хамилтън и Ботас в 3-ата тренировка, тримата се събраха в едва 0.1 сек

80
0
Себастиан Фетел

Себастиан Фетел с Ферари бе най-бърз в 3-ата свободна тренировка за Гран при на Австрия. След него останаха Хамилтън и Ботас с Мерцедес, като първите трима се събраха в малко над 0.1 сек. Разликата между Фетел и Люис бе едва 29 хилядни, което предвещава много оспорвана квалификация.

Кими Райконен остана 4-и на 0.4 сек, следван от пилотите на Ред Бул Макс Верстапен и Даниел Рикиардо, които изненадващо бяха много далеч от темпото на Ферари и Мерцедес.

Най-добри от останалите бяха Ромен Грожан и Кевин Магнусен от екипа на Хаас, които бяха близо до скоростта на Рикаирдо, следвани от Карлос Сайнц с Рено и Шарл Льоклер от Заубер.

 

 

В началото на сесията температурата на асфалта бе доста по-висока от вчера – 34 градуса, а тези на въздуха 21, но облаците бяха по-близо до пистата и вероятността за дъжд бе голяма. Райконен пръв записа бърза обиколка, като с ултрасофт постигна 1:05.839 мин. В следващата финландецът свали още половин секунда, а след още един опит постигна 1:04.937 мин.

А Фетел излезе начело със 17 хилядни пред Кими, като преди това изпусна първия завой. Ботас се доближи на 48 хилядни от Себастиан. Последният излезе накратко начело с 1:04.699 мин, преди Люис Хамилтън да свали 27 хилядни.

Времената продължиха да падат и Ботас поведе с 0.078 сек пред съотборника си. В следващия си опит Фетел беше само на 6 хилядни зад Валтери и зае 2-ото място. Райконен бе 4-и на 0.3 сек, а Верстапен и Рикиардо изоставаха на цели 0.7-0.8 сек. Всички пилоти в челото работеха с ултрамеките гуми, като правеха по 3 дори 4 поредни бързи обиколки. 

Верстапен допусна грешка при излизането от завой 4, като за разлика от вчера не се завъртя, а мина през чакъла в зоната за сигурност. Преди това холандецът подобри малко времето си и бе на 0.6 сек от лидера Ботас, но с 1 десета по-бавен от съотборника си Рикиардо, който бе на 5-а позиция. Условията на трасето се подобриха, като се появи слънце и прогнозата за дъжд отново не се оправда.

Райконен пък сбърка при излизането от 7-и завой, а беше с най-добро време след втория сектор с втория си комплект гуми ултрасофт за сесията. Харли пък счупи страничната лява плоскост на предното си крило и остана без ново здраво такова. Във втория си бърз тур Кими излезе начело с 1:04.470 мин., но Фетел подобри това постижение с 0.311 сек с нов комплект ултрасофт. Ботас бе на 45 хилядни и зае 2-ото място.

 

 

Вандоорн пък отново счупи предното си крило отново минавайки много широко на последния завой. Себастиан продължи серията си от бързи турове и подобри времето си до 1:04.070 мин. Хамилтън се доближи на 0.029 сек с нов комплект гуми ултрасофт с промени в предното окачване и с настройка за по-голяма притискане от задното крило. Той допусна малка грешка във 2-ия сектор.

8 мин преди края на сесията двигателят в колата на Верстапен изключи и той спря на трасето в зоната на излизане от завой 4. Болдът на Макс бързо бе прибран, като за 2-3 мин в тази зона на трасето имаше двоен жълт флаг. Ако проблемът се окаже сериозен, то е възможно Верстапен да не участва в квалификацията. Първоначалните предположения са, че става въпрос за проблем в електрониката.

 

 

В последните секунди от сесията и Льоклер спря на пистата с технически проблем. Предполага се, че става въпрос за такъв в скоростната кутия. Така Фетел завърши първи, следван на 29 хилядни от Хамилтън и на 0.134 сек от Ботас. Кими бе 4-и на 0.4 сек, а Верстапен и Рикиардо бяха 5-и и 6-и на около 0.8 сек.