Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел удържа победата на Хунгароринг

Фетел удържа победата на Хунгароринг

98
0

Себастиан Фетел удържа победата в Гран при на Унгария на пистата Хунгароринг, 11-и кръг от шампионата на Формула 1. Пилотът на Ферари стартира от полпозишън и води в по-голямата част от състезанието, за да запише 4-и успех за сезона.

Във втората половина от надпреварата обаче Фетел имаше проблеми с поведението на колата и забавни значително темпото, избягвайки бордюрите.

Така той бе настигнат от Райконен и Хамилтън, които обаче нямаше достатъчно голямо предимство в скоростта, за да го изпреварят. Кими завърши втори и направи успеха на Скудерията двоен, а Люис, след като бе пуснат от Ботас да се опита да атакува двете коли на Скудерията, трябваше в края на върне позицията на Валтери и да завърши 4-и.

Пети завърши Макс Верстапен, който обаче извади от състезанието съотборника си Рикиардо още във 2-ия завой след удар, за което получи и 10 секунди наказание. Най-доброто си класиране за сезона записа Алонсо, който завърши 6-и и направи и най-бъзата обиколка.

На старта Фетел поведе пред Райконен и Ботас, а Верстапен и Рикиардо изпревариха Хамилтън. На спирането за 2-и завой обаче Макс удари съотборника си, след като не успя да спре навреме. Пораженията по колата на австралиеца бяха много сериозни – спукана гума и радиатор, които го извадиха от състезанието. Той спря опасно на пистата след завой 3 и на трасето излезе кола за сигурност.

 

 

В 5-ата обиколка надпреварата бе подновена. Хамилтън веднага опита атака срещу Верстапен от външната страна на първия и след това на 2-ия завой, но холандецът се защити добре. За инцидента с Рикиардо Макс получи наказание от 10 секунди. По-назад Сайнц бе излязъл на 6-о място, следван от Алонсо и Перес.

 

 

Отпред Фетел се откъсна на 3 сек пред Райконне, който бе на 6 сек пред Ботас. Верстапен пък държеше преднина от около 2 сек пред Хамилтън. В 21-ата обиколка първи от всички пилоти в бокса спря Ромен Грожан. В Хаас имаха съмнения за спукване на предна гума. След спирането обаче се оказа, че задна лява гума не е добре закрепена и Грожан спря в страни от трасето.

 

 

В Мерцедес имаха проблеми с радио комуникацията, като Хамилтън не чуваше какво му съобщават от бокса. При Ботас такива трудности нямаше. Фетел пък се оплака, че колата му дърпа леко на ляво на правите. В следващите обиколки той постепенно загуби темпо и Райконен го доближи на близо секунда. Изглеждаше, че и гумите на Себстиан се бяха износили значително и тези на Кими бяха в по-добро състояние.

 

 

В 31-ата обиколка Ботас влезе в бокса за нови гуми софт. А обиколка по-късно и Хамилтън мина през пита за нови меки гуми. В 33-ата това стори и Фетел и се върна на второ място пред тях и зад Верстапен. Едва в 34-ата обиколка спря и Райконен, като забавянето му преди пита от Пол ди Реста може би му коства възможността да излезе пред Фетел. Кими бе само на метри зад съотборника си при връщането си на пистата.

 

 

В 36-ата обиколка Сайнц и Алонсо влязоха едновременно в бокса, борейки се за 6-ото място. Въпреки че механиците на Макларън бяха малко по-бързи, Карлос запази позиция пред Фернандо. Само след 2 обиколки обаче Алонсо успя да го изпревари във втори завой.

 

 

В челото Фетел не поддържаше недобро темпо, като Райконен се оплака, че го бави и пилотите на Мерцедес го настигат. От бокса му съобщиха, че Себастиан има проблем с колата и затова скоростта му е такава. Това бе видно от скоростта на Верстапен с много износени гуми суперсофт, който още не бе спирал в бокса и водеше, а Фетел не го доближаваше изобщо. В 43-ата обиколка най-после и Верстапен спря за нови гуми софт и след изкачване от 10 сек за изтърпяване на наказанието. Макс се върна на трасето 5-и, пред Алонсо.

 

 

Хамилтън пък вече имаше обратна комуникация с бокса по радиото и каза, че има много скорост като потенциал и иска да я реализира. Малко след това Ботас на 3-а позиция пусна напред Люис. Последният настигна бързо Райконен и Фетел, но не можеше да доближи Кими дотолкова, че да опита атака. В последните обиколки Верстапен настигна Ботас в борба за 4-ото място.

 

 

В крайна сметка Ботас успя да се отдалечи от Макс, а в последната обиколка  той бе пропуснат от Хамилтън и така завърши 3-и, а Люис 4-и.