Вицепрезидентът на испанската кралска автомобилна федерация (Real Federación Española de Automovilismo – RFEA) Хоакин Вердегей изрази бурно несъгласие с наказанието на Фернандо Алонсо от Гран при на Австралия. Пилотът на Астън Мартин получи санкция преминаване през питлейна, превърната в 20 секунди добавено време, тъй като бе наложена след финала на състезанието. Причината бе поведението двукратния световен шампион пред Джордж Ръсел в края на надпреварата в Мелбърн. Вердегей посочи пред soymotor.com, че едни и същи случаи се наказват радикално различно. Той също така постави под съмнение обективността на стюардите с твърдението, че отношенията между Алонсо и Джони Хърбърт, който бе един от тях на Албърт парк, не били добри.
„Ако регулирането на какъвто и да е спорт е сложно, то това на автомобилния спорт е изключително комплексно. Има твърде много нюанси и липсва ясно очертана линия, разделяща легално от нелегално. Безкрайно трудно е да знаеш къде си и кое правило се прилага във всеки отделен момент. Ситуации като тази (с Алонсо и Ръсел) го демонстрират“, коментира вицепрезидентът на испанската автомобилна федерация, която е член на ФИА.
„На практика идентични случаи се наказват радикално различно, несправедливо различно. При едни или санкцията е твърде мека, при други – прекалено екстремна. А логично погледнато едно и също нещо би трябвало да получава едно и също наказание.“
„В решението на стюардите се казва, че Алонсо има право „да опитва различен подход към завоите“. Постановява се също, че не е отговорен за мръсния въздушен поток, причинил инцидента на Ръсел. Въздушният поток си е там – не може да се избегне независимо дали Алонсо спира или не.“
„Тоест технически и легално погледнато решението казва, че няма връзка между действията и катастрофата. Алонсо прави това, което може и не е отговорен за мръсния въздух, следователно не е виновен за случилото се. Поведението му не е наказуемо.“
„Същевременно фактът, че Хърбърт взима решения в ущърб на Алонсо е нещо, което намирам за осъдително. Добре известно е, че те не са в добри отношения“, заяви Вердегей
„Стюардите смятат, че не става дума за грешка, а Алонсо умишлено е карал така, за да затрудни Ръсел при евентуален опит за изпреварване. Къде е лимитът тогава? Алонсо освен това само докосва спирачката и намаляването на скоростта е минимално. И тук се чудя къде е границата. Трябва да бъде постановена много ясно. 1% намаляване на скоростта е добре, в границите, а 2% е прекалено? Този лимит не е записан никъде и тук не говорим за легалност, а за справедливост.“
„Аз бях свидетел на най-лошото поведение от този предполагаем тим – случи се в Австралия. Ралф Шумахер го приложи на Жак Вилньов и това свърши по възможно най-лошия начин. Маршал на пистата бе убит от изхвърчала гума. Да спираш така пред друг пилот може да коства нечия смърт. Алонсо не направи това. Не знам къде е границата. Но не смятам наказанието за коректно“, каза още вицепрезидентът на испанската автомобилна федерация.
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) March 27, 2024