Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Вилньов: Фетел трябва да порасне – реагира като дете; Алонсо заслужава титлата

Вилньов: Фетел трябва да порасне – реагира като дете; Алонсо заслужава титлата

41
0
Себастиан Фетел,Фернандо Алонсо

Себастиан Фетел трябва още да порасне и да узрее, а Фернандо Алонсо заслужава повече титлата за 2012 г., заяви Жак Вилньов. Световният шампион във Формула 1 за 1997 г. е известен с острия си език и обикновено не спестява мнението си.

Изобщо нямам никакви съмнения: Алонсо е най-добрият, затова съм за него. Себ е супербърз, но разликата с Фернандо си проличава в неблагоприятни ситуации. Алонсо остава спокоен, хладнокръвен и рационален, докато Фетел повечето пъти е емоционален, ядосан, пищи и врещи. Реагира като дете. Подобно поведение свидетелства за два различни етапа на зрялост при тях. Но нека сме наясно: Себастиан също е изключителен, просто има повече проблеми в критични ситуации. Изглежда непобедим, когато е начело, но налага ли се да догонва, става уязвим – твърди Вилньов пред италианското списание Аутоспринт.

Представянето на Фетел в Абу Даби, където немският пилот на Ред Бул от питлейна стигна до третото място, е доказателство според Вилньов за думите му:

– Ето ви фактите: при придвижването си в колоната той първо се сбута с [Бруно] Сена, който бе пред него, и си повреди предното крило. След това си изтърва колата при сейфти кар на пистата. Много сериозна грешка, разминала се с не чак толкова тежки последствия. През останалото време демонстрира, че е супербърз, но имаше и късмет, така че не си променям мнението: Алонсо заслужава повече титлата за 2012 г.

Канадецът изказа освен това невероятното си възхищение от конструктора на Ред Бул Ейдриан Нюи, с когото работиха заедно в Уилямс.

Мнозина го наричат гений и приключват до там. А това е само част от изумителната му сила като тийм лидер – заяви Вилньов. – Той не е някакъв всезнайко, а най-скромният инженер от всички, който най-много слуша пилотите. Изминалите години и спечелените победи не го промениха: той никога не поучава, а провежда диалог.