Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Вилньов е на мнение, че Магнусен е трябвало да бъде отстранен за...

Вилньов е на мнение, че Магнусен е трябвало да бъде отстранен за едно състезание

1100
0
Кевин Магнусен
Кевин Магнусен, снимка Хаас

Жак Вилньов коментира инцидента в първата обиколка на Гран при на Монако. Световният шампион от 1997 г. е на мнение, че Кевин Магнусен е трябвало да получи наказание и да бъде отстранен за едно състезание. Вилньов също така остана неприятно изненадан от поведението на датчанина след случилото се.

Магнусен участва в инцидент по време на последния старт в Монте Карло. Датчанинът имаше контакт със Серхио Перес. В резултат на това мексиканецът се удари в предпазните мантинели и разруши своя болид. При връщането си на пистата Перес удари и Нико Хюлкенберг. По този начин Магнусен на практика съсипа състезанието и на своя съотборник

Инцидентът в първата обиколка беше разследван от стюардите. В крайна сметка обаче не бяха наложени наказания. Това решение на стюардите беше разкритикувано от Перес и Ред Бул. Отборът от Милтън Кийнс поиска Магнусен да бъде санкциониран заради действията си. Датчанинът на свой ред се оправда, че Перес не му е оставил достатъчно място. Хюлкенберг пък призна, че този инцидент е бил напълно ненужен.

Инцидентът в Монако предизвика редица коментари. Според Вилньов, Магнусен се е отървал прекалено леко. Пилотът на Хаас има 10 наказателни точки в своя суперлиценз. Едно евентуално наказание щеше да доведе до това той да пропусне следващия старт в Канада. Това щеше да е първият случай, в който даден състезател е отстранен заради натрупани наказателни точки.

„Какво си е мислил Магнусен? Той е тук от  дълго време“, каза Вилньов. „Пилотът отпред, в случая Серхио Перес, няма да погледне в огледалото си. Даваш бърз поглед, виждаш, че човекът не е до теб и дори да се приближава, заемаш своята линия.“

„Когато се движите отзад, вие сте този, който трябва да разбира какво се случва пред вас и да може да прецени какво ще се случи. Очевидно не е имало достатъчно място и се е стигнало до масивна катастрофа.“

„Когато излиза от колата, Магнусен казва: „Трябваше да ми остави място“. Винаги са ни учили, че отговорността е на пилота отзад. Ако искаш да се движиш странично, трябва да си странично, а не предното ти крило да е близо до задните колела. За какво точно става дума?“

„Факт е, че Магнусен излезе от автомобила и не каза: „Упс, съжалявам, напълно се обърках“. Вместо това той предположи, че е трябвало да бъде в обратната посока. Извинете? На коя планета живеем?“, добави Вилньов.

Канадецът беше доста озадачен от реакцията на Магнусен след случилото се в състезанието

„Озадачава ме пълната липса на разбиране от страна на Магнусен. Тук се намираме във Формула 1, а не във Формула 4, където 15-годишно момче може би все още няма такова разбиране“, заяви световният шампион за сезон 1997.

„Фактът, че той дори не беше наказан, показва, че системата не е неутрална. Ако беше наказан, той щеше да получи забрана за участие в едно състезание. Стюардите обаче решиха да не го правят. Защо е въведено това правило? То беше масово. Беше опасно. Беше нелепо. А Магнусен беше 17-ти и 18-ти или нещо подобно. Той дори не се стремеше да води. Хайде. Първата обиколка и дори не можеш да прецениш такива неща. Това е лудост.“

Koментаритe на Вилньов подчертават продължаващия дебат около наказанията на пилотите и решенията на стюардите. Някои смятат, че сегашната система не се справя адекватно с опасното каране на някои състезатели като Магнусен. Други пък настояват за по-нюансиран подход, който да отчита контекста на състезанието и намеренията на водача.

Силната позиция на Вилньов оказва натиск върху ФИА да гарантира, че действията на пилотите се подчиняват на високи стандарти. Бившият F1 пилот призова и за преразглеждане на насоките за състезанията „колело до колело“.

„Начинът, по който е написано правилото, също е проблем. То е написано е лошо“, обясни Вилньов. „В него се казва, че човекът отпред трябва да остави място. Трябва да се казва, че човекът отпред няма право да избутва някого от пистата. Това не е едно и също нещо.“

„Оставянето на място означава, че караш, гледайки в огледалото си и на практика казваш: „Моля, минете тук. Трябва да ти дам място. Не е това, което трябва да бъде.“

„Ако правилото беше, че не ти е позволено да избутваш някого извън пистата, това би означавало, че не ти е позволено да гледаш в огледалото си и да притискаш нарочно някой друг. Това е тънка граница. Правилото е написано така, че дава отговорността на пилота отпред, което е лудост, пълна лудост“, завърши Жак Вилньов.