Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер най-накрая спечели домашното си състезание в Монако

Льоклер най-накрая спечели домашното си състезание в Монако

4917
0
Шарл Льоклер, Ферари
Шарл Льоклер снимка Спас Генев

Шарл Льоклер спечели състезанието в Монако. Пилотът на Ферари потегли от полпозишън и контролираше събитията. Льоклер изкара повече от 75 обиколки с твърдите гуми на Пирели, които сложи в началото на надпреварата. По този начин той най-накрая спечели домашната си надпревара. Втори и трети финишираха Оскар Пиастри с Макларън и Карлос Сайнц също с Ферари.

Чудесни условия посрещаха пилотите и отборите от F1 пред старта на Гран при на Монако. Температурата на въздуха беше 21 градуса по целзий, а тази на асфалта- 47. Влажността беше 66 %. За разлика от предишните две години, сега нямаше възможност за валежи по време на надпреварата. Един от специалните гости на събитието беше футболната звезда Килиан Мбапе.

Пилотите на Ферари и Макларън решиха да стартират с гуми медиум. Тези на Ред Бул и Мерцедес бяха с хард. С медиум бяха още Цунода, Албон, Гасли, Рикиардо, Хюлкенберг и Жу.

Льоклер имаше отлична стартова реакция и поведе колоната след преминаване на първия завой. Зад него Сайнц атакува Пиастри. Австралиецът обаче запази второто място. Четвърти беше Норис, следван от Ръсел, Верстапен, Хамилтън, Цунода, Албон и Гасли.

Сайнц имаше контакт с Пиастри и спука предна лява гума. В по-задната част имаше верижна катастрофа с участието на Кевин Магнусен, Серхио Перес и Нико Хюлкенберг. Датчанинът докосна една от задните гуми на мексиканеца. Перес се удари в предпазните ограждения, след което удари другия пилот на Хаас. В резултат на това надпреварата беше спряна. За щастие всички пилоти бяха невредими след ужасяващия инцидент.

Състезателите на Алпин също имаха контакт на трасето. В резултат на това Окон полетя за няколко секунди. Междувременно рейс контролът обяви, че Сайнц отново ще потегли от трето място.

По време на прекъсването маршалите отстраняваха автомобилите на Перес, Хюлкенберг и Магнусен. В същото време беше поправена и предпазната мантинела. Рейс контролът обяви, че състезанието ще бъде рестартирано в 16:44 българско време. Рестартът на надпреварата отново ще бъде от място

Пилотите се възползваха от червения флаг и смениха своите гуми. Така първите четирима бяха с твърди гуми, а по-голямата част заложиха на средно твърди. Следователно се очакваше някои състезатели да не правят повече спирания в бокса.

Льоклер отново потегли отлично и запази първото място след преминаването на завоя Сент Дево. Пиастри също остана втори. Зад австралиеца също нямаше проблеми в класирането заради характеристиките на пистата в Монако. Ръсел направи неуспешна атака срещу Норис.

Льоклер водеше колоната след първите няколко обиколки от Гран при на Монако. Втори на около секунда се движеше Пиастри. Австралиецът получи информация, че има поражения в пода на своя болид. Въпреки това Пиастри направи най-бързата обиколка и опита да се доближи до Льоклер. Трети се движеше Сайнц, следван от Норис, Ръсел, Верстапен, Хамилтън, Цунода, Албон и Гасли

Льоклер продължи да води 17 тура след старта на Гран при на Монако. Пилотът на Ферари контролираше събитията и не допускаше грешки. Втори на по-малко от секунда се движеше Пиастри, плътно следван от Сайнц и Норис. Пети на повече от 10 сек. беше Ръсел. В топ 10 влизаха още Верстапен, Хамилтън, Цунода, Албон и Гасли. Ботас направи питстоп и записа най-бързата обиколка. Финландецът се движеше последен, като пред него беше съотборникът му Гуаню Жу.

30 тура след старта на Гран при на Монако нямаше промени в колоната. Льоклер водеше с аванс от около секунда и половина спрямо Пиастри. Трети и четвърти се движеха Сайнц и Норис. Петото място беше за Ръсел. В топ 10 влизаха още Верстапен, Хамилтън, Цунода, Албон и Гасли. Алонсо образува зад себе си влакче, в което влизаха Рикиардо, Сарджънт, Жу и Ботас. Финландецът продължаваше да държи най-бързата обиколка.

Льоклер продължи да води колоната след преполовяването на състезанието в Монако. Втори на малко повече от секунда се движеше Пиастри. Във водещата група бяха още Сайнц и Норис. Ръсел се движеше пети, следван от Верстапен, Хамилтън, Цунода, Албон и Гасли. Лидерите започнаха да застигат изостаналите автомобили.

Строл направи спиране в бокса в 43-тата обиколка. Канадецът се върна на трасето с твърди гуми на Пирели и не загуби позиция. В челото Льоклер продължаваше да води пред Пиастри, Сайнц и Норис.

50 тура след старта Льоклер контролираше събитията в Монако. Размествания в класирането нямаше. Строл удари едната гума около новия шикан. Пилотът на Астън Мартин успя да стигне безопасно до бокса и да направи допълнително спиране. Няколко обиколки след това Хамилтън също направи питстоп, както и Верстапен. Отзад Ботас изпревари Сарджънт на завоя Мирабо

Льоклер продължаваше да води 60 обиколки след старта в Монако. Втори на около секунда и половина беше Пиастри. Сайнц и Норис се движеха един след друг. Петото място беше за Ръсел, който също не беше спрял в бокса. Британецът се защитаваше от Верстапен, който беше с много по-свежи гуми. В топ 10 влизаха още Хамилтън, Цунода, Албон и Гасли.

В последните обиколки Льоклер увеличи разликата спрямо Пиастри на поне 5 сек. В същото време австралиецът беше настигнат от Сайнц и Норис. Ръсел държеше петото място, плътно следван от Верстапен. Хамилтън беше седми. В зоната на точките се намираха още Цунода, Албон и Гасли.

До края на Гран при на Монако 2024 не настъпиха някакви промени в топ 10. Льоклер спечели, следван от Пиастри, Сайнц и Норис. Ръсел остана пети. Шестото място беше за Верстапен. Зоната на точките допълниха Хамилтън, Цунода, Албон и Гасли.