Искането на Тото Волф за промени в правилата заради подскачането при някои болиди във Формула 1 този сезон е политика, но проблемите с гърба, причинени от този феномен, наистина са много опасни, посочи Жак Вилньов. Световният шампион за 1997 г. коментира за Formule1.nl впечатленията си от последната надпревара от първенството в Азербайджан, която не го бе впечатлила кой знае колко.
„Пистата в Баку често ни поднася вълнуващи състезания, но всички фактори, които можеше да допринесат за някакви интересни събития, бяха елиминирани миналата неделя. Гран при на Азербайджан разочарова от гледна точка на зрелището и това отчасти бе свързано с включването на режим на виртуален сейфти кар. Два пъти! Отсъстваше и вторият фактор за интересна надпревара – Ферари. Двойното отпадане (на пилотите на Скудерията) означаваше спокоен финал за състезателите на Ред Бул“, заяви канадецът.
„Ферари има най-бързата кола, но не се възползва достатъчно от това преимущество. Пилотите бъркат, стратегията не винаги се получава, а сега и постоянно има технически проблеми. Според мен Шарл Льоклер няма никаква вина на практика за това положение. Ако изключим грешката на Имола, той кара отлично. Напълно логично е да е огорчен от развитието на последните три надпревари, но никак не одобрявам подобно отношение – един отбор печели и губи заедно. Пилотът не трябва да се дистанцира от екипа.“
„Ферари има проблем. В Баку отпаднаха три коли с проблеми в задвижващите системи. Грижите на Карлос Сайнц с хидравликата са също толкова опасни, защото отказаха задните му спирачки“, сподели още Вилньов
Time to get back to work.#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/7pB5N8Xbzh
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 14, 2022
„Краят на сезона е далеч и всичко може да се промени изключително бързо. Очаквам Ред Бул да започне да губи точки. Мерцедес например може да започне да им отмъква актив. Нищо още не е решено. След състезанието в Австралия тимът на Ред Бул бе почти отписан, а вижте къде е в момента. Този отбор има най-силния пилотски тандем, въпреки че в Баку Серхио Перес изобщо не бе доволен от работата на гумите. А по принцип е изключителен точно в този аспект. Преимуществото на Макс Верстапен е в това, че той е световен шампион и екипът му го обича заради това. Макс е наясно какво трябва да свърши, никога не се предава и също като Перес допуска минимум грешки.“
The Baku bonus point 💜 Fastest Lap goes to @SChecoPerez 💪 #AzerbaijanGP 🇦🇿pic.twitter.com/d5OstcwaRz
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) June 14, 2022
„Вижте и Джордж Ръсел. В шампионата той е точно зад Льоклер, а колата му е със секунда по-бавна! Представете си ако Мерцедес намери решение на проблемите си. Аз оставам с впечатлението, че Ръсел максимално използва всяка възможност.“
George at the Azerbaijan GP: pic.twitter.com/R3Ad9uT2W6
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 14, 2022
„За Люис Хамилтън настанаха тежки времена, които само се усложняват от проблемите с гърба. И това е сериозно: контузии в тази област могат да създават грижи в продължение на месеци, ако не и години. През 90-те години на миналия век ние имахме подобни проблеми заради ниското отстояние от асфалта. Много добре си спомням как минах по неравност в Аржентина и ми се привидяха звезди посред бял ден – все едно ме удари ток.“
„Разбирам опасенията на Ръсел и Тото Волф, но имам решение за Мерцедес: да вдигнат колата. Никой не ги принуждава да я настройват толкова ниско. Възможно е обаче автомобилът да е чувствителен и заради минималистичните кутии за радиаторите. Волф призовава за промени в правилата, но това според мен са обичайните политически игрички във Формула 1. В Мерцедес правят всичко възможно, за да съкратят изоставането си от Ред Бул и Ферари, като същевременно иска да загубят колкото се може по-малко“, коментира още Вилньов.