Жак Вилньов сподели впечатленията си от теста с миналогодишния автомобил на Алпин. Световният шампион от 1997 г. бе зад волана на А521 в Монца. Канадецът получи тази възможност благодарение на връзката му с Canal +.
Специалното събитие беше част от честването на 25-годишнината от световната му шампионска титла, постигната през 1997 г. с болид на Уилямс, задвижван с двигател на Рено.
Заедно с Вилньов бе и бившият автомобилен състезател и негов колега в Canal + Жулиен Фебро. По време на подготовката си двамата изпробваха болида Лотус Е20 от сезон 2012 на пистата Пол Рикар. После прекараха известно време в симулатора на Алпин в Енстън.
Изключително модерният симулатор се оказа предизвикателство за Вилньов. Канадецът участва в три състезания за тогавашния отбор на Рено през 2004 г.
„Стана ми лошо!“ каза Вилньов. „Когато натиснах педала на спирачката, мозъкът ми си мислеше, че съм в автомобил от F1 и забравя, че всъщност се намирам в симулатор.“
„Вместо да усещате тежестта на коланите, усещате тази седалката. Това е коренно различно с това, което изпитвах когато бях пилот в F1.“
„Тогава мозъкът казва: „Упс, тук нещо не е наред, сякаш съм взел „весели гъби“ или нещо подобно. Ето защо мозъкът се опитва да ме „разболее“, защото смята, че съм взели нещо, което не трябва.
„Докато разумът ви може да разграничи реалното от симулатора, всичко е наред. Но в този случай всичко бе толкова реално и накара мозъкът ми да мисли, че съм в реален състезателен автомобил.“
Въпреки всичко преживяно в симулатора, канадецът бе напълно готов да опита миналогодишния болид на Алпин. Заедно с него бе титулярният пилот на френския тим Естебан Окон, който даде на Вилньов няколко полезни съвета.
Канадецът е бил наистина впечатлен от скоростта и сцеплението на A521. Също така е беше изненадан и от това колко добре помни поведението на автомобилите от F1. Последното участие на Жак Вилньов във Формула 1 бе по време на Гран при на Германия през 2006 г. с тогавашния тим на БМВ Заубер.
„Автомобилът всъщност беше много стабилен, управлява се доста лесно и имаше толкова много сцепление“, сподели той.
„Скоростта е невероятна. Мозъкът ми наистина се затруднява да разбере това. Все едно съм прикован към земята и имам чувството, че гледам филм забързано. Наистина останах впечатлен от скоростта и поведението на този болид.“
„След обиколките в симулатора гледах внимателно карането на Алонсо и Окон, за да намеря идеалната точка за спиране. После си казах: „Добре, мозъкът ти помни всичко, включително състезателните линии и другите неща отпреди 15-16 години. Дори знам къде са спирачните маркери“, продължи Вилньов.
„Оказа че, паметта ми не е изчезнала. Но когато тръгнеш с този спомен, просто натискаш спирачките и спираш, а до завоя остават още 50 метра!“
51-годишният състезател е постигнал сравнително добро време по време на теста. Той призна, че е изпитвал огромно физическо натоварване и болки във врата.
„Дори без спиране усещането е, че зад болида има сложен парашут“, призна той. Вилньов похвали и развитието на аеродинамиката в F1 през последните 15 години.
„Не си спомням някога да съм имал възможност да карам толкова стабилен автомобил. Страхувах се, че няма да мога да запазя главата си изправена, но в крайна сметка успях. Вечерта след теста умирах от болка“, завърши Жак Вилньов.
Jacques Villeneuve with @OconEsteban and the @AlpineF1Team ahead of his test today at Monza in the 2021 #F1 car. pic.twitter.com/TXsuHtukMu
— Jacques Villeneuve News (@VilleneuveNews) September 14, 2022