Виза РБ ще продължи да използва подобренията от Испания. Според Даниел Рикиардо, за момента отборът не планира да се връща към предишната спецификация на болида въпреки посредственото представяне миналия уикенд.
Виза РБ представи значителен пакет с актуализации в Барселона. Мнозина анализатори определиха, че отборът от Фаенца е представил Б-версия на своя болид. В пакета се включваше ревизиран под, нов капак на двигателя, променени кутии на радиаторите и ново задно крило
Целта на тези новости беше Виза РБ да направи още една крача напред в представянето си. Тимът си постави сериозни амбиции и дори се надяваше да се бори с Астън Мартин.
За съжаление, нещата не се развиха според очакванията на Виза РБ. Отборът изживя един изключително тежък уикенд на пистата Каталуния. В квалификацията пилотите Даниел Рикиардо и Юки Цунода дадоха 17-то и 18-то време, което не им позволи да продължат в Q2. Така шансовете на двамата да спечелят точки бяха минимални.
Състезанието в Испания също не премина леко за Виза РБ. Тимът от Фаенца си тръгна с празни ръце и изостана спрямо някои преки съперници. Рикиардо финишира 15-ти, докато Цунода беше 19-ти. Двамата бяха затворени с обиколка от победителя Макс Верстапен от големия брат Ред Бул.
Във Виза РБ останаха с повече въпроси, отколкото отговори относно липсата на темпо в Барселона. Италианският екип ще изкача следващите два старта в Австрия и Великобритания, за да направи пълна оценка на новостите в колата.
Рикиардо остава оптимист за самите подобрения. Според него, един задълбочен анализ е от решаващо значение, за да се гарантира, че новостите няма да продължат да пречат на прогреса на отбора. Австралиецът обаче не изключва възможността Виза РБ да се върне към предишната спецификация на болида в близко бъдеще.
„Мисля, че това изкушение вероятно съществува само може би за 72 часа. Ако все още не сме сигурни или нямаме ясен отговор, тогава може би ще кажем: „Добре. дали просто не трябва да се върнем?“, сподели Рикиардо.
„Точно сега не смятам за да прибягвам до това. След като поставим всичко на масата, тогава това ще стане на въпрос“, добави пилотът на Виза РБ.
Най-големият проблем на Рикиардо беше собственото му положително усещане зад волана. Въпреки липсата на темпо, той се чувстваше комфортно в автомобила. Това създаде една странна увереност, че от тима са извлекли максимума от пакета в деня на състезанието
„Беше много, много странен уикенд за нас, тъй като отпаднахме толкова много“, обясни Рикиардо. „Не се чувствах зле в квалификацията. В разбора и двамата с Юки почувствахме, че сме направили добри обиколки и чувствахме, че балансът не бе лош.“
„Просто липсваше достатъчно натоварване и вероятно наистина не извличаме всичко от новия пакет. Честно казано, чувствах се добре в състезанието. Бях доволен от това, което получих от колата. Но в крайна сметка 15-о място не е нещо, от което можем да сме доволни „Имам много бележки и обратна връзка от състезанието. През следващите 48-72 часа [имаме] много неща, които да разгледаме“, завърши Даниел Рикиардо.
Цунода също призна, че темпото по време на състезанието в Барселона е било много слабо.
„Имаше ясен проблем в началото. Това със компрометира малко състезанието, особено във втория стинт“, каза пилотът на Виза РБ.
„Успяхме да го решим поне по отношение на управлението. Не съм сигурен, че е оправено напълно, защото се чувствах много странно в автомобила. Темпото не беше никъде. Борех се с баланса, с всичко. Със сигурност там се случваше нещо нередно. В квалификацията балансът беше наред, но просто прекалено много се плъзгах и не усещах да имам много притискаща сила“, добави японецът.
Difficult weekend in Barcelona, but we’ll learn from it as we prepare for Austria 🇦🇹#XMTrading pic.twitter.com/EskcfqvV0j
— Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) June 24, 2024