Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен спечели и Гран при на Испания, Норис и Хамилтън на подиума

Верстапен спечели и Гран при на Испания, Норис и Хамилтън на подиума

3132
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен, снимка Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели Гран при на Испания 2024. Пилотът на Ред Бул записа седми успех от началото на тазгодишната кампания. До него на подиума се качиха Ландо Норис с Макларън и Люис Хамилтън с Мерцедес.

Чудесни условия посрещнаха отборите и пилотите преди началото на Гран при на Испания 2024. Температурата на въздуха беше 24 градуса, тази на асфалта- 42. Вероятността за валежи по време на надпреварата беше 20 %. Съвсем очаквано, трибуните по трасето край Барселона бяха пълни.

19 от общо 20 пилоти заложиха на меки сликове за началото на Гран при на Испания. Единствено Албон беше с медиум, тъй като потегляше от бокса. Верстапен беше с използвани меки гуми, което беше доста интересно.

Норис имаше сравнително добра стартова реакция. Британецът затвори Верстапен на влизането за първи завой. Ръсел имаше най-добър старт и поведе след преминаването на първите няколко завоя. Втори беше Верстапен, следван от Норис, Хамилтън, Льоклер, Сайнц, Гасли, Пиастри, Окон и Хюлкенберг. Алонсо излезе извън очертанията на пистата и загуби няколко позиции.

Верстапен изпревари Ръсел в началото на третата обиколка и поведе колоната. Състезателят на Ред Бул записа най-добрата обиколка и веднага започна да отваря разлика. Трети и четвърти бяха Норис и Хамилтън. Сайнц и Льоклер имаха известен спор. Състезателят от Монако заяви, че испанецът е твърде бавен. Сайнц пък отвърна, че двамата са имали контакт във втората обиколка. Инцидентът беше забелязан от стюардите, но нямаше допълнително разследване.

Верстапен водеше колоната 10 обиколки след старта на състезанието в Испания. Втори на около 2.5 сек. се движеше Ръсел. Зад британеца се движеха Норис, Хамилтън, Сайнц, Льоклер, Гасли, Пиастри, Окон и Хюлкенберг. Алонсо продължаваше да губи скорост и беше изпреварен от няколко съперници. Същевременно някои пилоти в дъното започнаха да спират в бокса. Магнусен беше разследван от стюардите заради фалстарт

Верстапен запази водачеството след първите 15 тура от Гран при на Испания. Нидерландецът държеше и най-бързия тур. Зад него Ръсел влезе в бокса и леко беше забавен при смяната на гуми. Сайнц също направи питстоп за средно твърди гуми. Същевременно Магнусен получи 5-секундно наказание заради фалстарт.

В 18-тата обиколка Верстапен също направи питстоп. Така Норис поведе колоната пред Льоклер и Пиастри. Верстапен се върна четвърти. Пети се движеше Ръсел. Зад него Сайнц и Хамилтън водеха оспорван двубой. В топ 10 бяха още Алонсо, Гасли и Окон. Седемкратният световен шампион изпревари испанеца, макар и да имаха лек контакт.

В 22-рата обиколка Пиастри също направи питстоп и се върна зад Хюлкенберг. Отпред Норис и Льоклер стояха на пистата и заемаха първите две места. Трети беше Верстапен, който топеше изоставането си спрямо върха. В следващата обиколка Норис също спря за средно твърди гуми на Пирели и се върна зад Сайнц. В края на обиколка №24 Льоклер най-накрая направи първи питстоп.

Верстапен държеше лидерската позиция след първите 30 тура от Гран при на Испания. Втори на 7 сек. се движеше Ръсел. Зад него Норис атакува и изпревари Хамилтън. Пети и шести бяха Сайнц и Льоклер. Тяхното темпо обаче беше по-слабо от това на лидерите. Седми беше Гасли, следван от Пиастри, Перес и Окон. В дъното на колоната се намираха Сарджънт, Ботас, Цунода и Магнусен.

Норис догони и изпревари Ръсел няколко тура по-късно. Пилотът на Мерцедес контраатакува и си върна за кратко позицията. Норис обаче беше с по-свежи гуми и по-балансиран болид и си върна второто място. В 37-тата обиколка Ръсел и Сайнц влязоха в бокса за нови твърди гуми.

40 обиколки след старта на състезанието в Испания нямаше промени в челото. Верстапен водеше и контролираше събитията. Втори на около 6.7 сек. се намираше Норис. Хамилтън беше трети, следван от Льоклер и Пиастри. Ръсел беше шести. В топ 10 влизаха още Сайнц, Перес, Жу и Гасли

В 45-тата Верстапен направи втори питстоп и се върна на пистата с нови меки гуми. Така Норис поведе пред Льоклер. Състезателят на Макларън получи инструкции да натиска повече. Хамилтън беше с меки гуми и отново се справи безпроблемно със Сайнц. Испанецът нямаше никакво темпо с най-твърдите смеси на Пирели.

Три обиколки по-късно Норис влезе в бокса и се върна на пистата с меки гуми. Льоклер също направи питстоп и се върна зад Сайнц. Междувременно Нико Хюлкенберг получи наказание заради превишаване на скоростта в бокса. Такова наказание получи и Цунода.

В следващите обиколки Норис натискаше сериозно и намали изоставането си от Верстапен. Пилотът на Ред Бул получи инструкция да натисне. Зад двамата лидери Хамилтън изпревари Ръсел. Пети и шести продължаваха да бъдат колите на Ферари.

Верстапен вдигна малко темпото и контролираше разликата спрямо Норис. Британецът също върна газта и започна да пази гуми. Разликата между двамата беше около 4.7 сек. Трети на повече от 10 сек. от Норис беше Хамилтън. За британеца се намираха Ръсел, Льоклер, Сайнц и Пиастри.

До края на Гран при на Испания нямаше размествания в челото. Верстапен финишира пръв и добави още една победа към сметката си. Втори и трети останаха Норис и Хамилтън. Четвърти остана Ръсел, който успя да се опази от по-бързия Льоклер. Шестото място беше за Сайнц. Място в зоната на точките намериха още Пиастри, Перес, Гасли и Окон.