Борбата за световната титла през сезон 2021 между Макс Верстапен и Люис Хамилтън често бе засенчвана от реакции извън пистата и противопоставяне на шефовете на отборите им Ред Бул и Мерцедес. Кристиан Хорнер, съветникът на тима от Милтън Кийнс Хелмут Марко и Тото Волф създадоха може би повече заглавия с пререканията и заплахите помежду си. Обичайното противопоставяне се ожесточи неимоверно дори за стандартите на Формула 1. Хорнер и Волф заявиха на пистата Каталуния, че са оставили всичко това зад гърба си и са изцяло съсредоточени върху новия сезон в Гран при.
„Можеше да се очаква (подобно развитие). На моменти нещата ставаха брутални, но залогът бе много голям. Това е световният шампионат на Формула 1 – води се борба на пистата, а извън нея – битки за предимство. Така че всичко е наред, но трябва да продължим напред“, заяви Волф
„Толкова много се говори за Абу Даби, че се стигна до момент, когато вече наистина се вреди на всички ни в F1. Така че затворихме тази глава и вървим напред. Сега мислим за 2022 г., всичко започва отначало, точките са занулени – предстоят нови възможности и нови рискове.“
Хорнер също каза, че е продължил напред и фокусът е изцяло върху новата състезателна година
„Мисля, че мненията ни относно Абу Даби са различни, но всичко това е в миналото. Целият ни фокус вече е върху сезон 2022“, коментира шефът на Ред Бул.
„Според мен това, което гледахте през миналата година, бе фантастична битка от първото до последното състезание. И смятам, че тя бе ключова за възраждане популярността на Формула 1. Надяваме се тази година да е също толкова вълнуваща, но с по-малко сензации на моменти.“
„Мисля също така, че към битката може да се присъединят и други съперници. Всичко рестартира напълно с тези напълно нови автомобили. Говорим за несъмнено най-голямата промяна в правилата за последните 40 години, но съм сигурен, че интензивността на съперничеството между отбори и пилоти ще е налице както винаги.“
Ситуацията с разправиите е друг въпрос, по който Волф и Хорнер изказаха необичайно близки мнения. Двамата заявиха също така, че правилата не бива да имат толкова много възможности за тълкуване, за да се постигне повече постоянство при взимането на решения от рейс контрола и стюардите на писта.
Spot the differences, sidepod style 😏🔎#F1 pic.twitter.com/5RfUTGDYSK
— Formula 1 (@F1) February 23, 2022