Отборът на Мерцедес е изостанал с развитието на автомобила си за 2013 г. след въвеждането на новите гуми на Пирели, обясни изпълнителният директор на Мерцедес Тото Волф.
В началото на годината Мерцедес имаха проблеми с прегряването на гумите. В Бахрейн Нико Розберг стартира от полпозишън, но в състезанието загуби позиции и завърши на 9-то място заради прегряване на задните гуми. В Испания ситуацията бе подобна. Розберг и Хамилтън стартираха от съответно 1-во и 2-ро място, но завършиха на 6-та и 12-та позиция. След тази надпревара екипът направи 1000-километров тест с Пирели с болида си за 2013 г. Нико Розберг спечели следващото състезание по улците на Монте Карло. Последва подиум за Хамилтън в Канада, победа за Розберг във Великобритания и за англичанина в Унгария. Пирели предостави нови гуми на отборите за Гран при на Унгария – комбинация от конструкцията от 2012 г. и смесите от 2013-та – след състезанието на Силвърстоун, когато имаше множество спукани гуми.
– Минахме през трудности през първата половина на сезона. Състезанието в Бахрейн бе много тежко, както това в Барселона. Надпреварата на Нюрбургринг, където изостанахме, бе ужасяваща, а след това се представихме много добре. Така че не можем изцяло да определим първата половина на годината като добра – коментира Волф.
След лятната почивка в представянето на Мерцедес нямаше драстично подобрение. Хамилтън и Розберг записаха общо 3 подиума до края на сезона – в Белгия, Индия и Абу Даби.
– Изостанахме след лятната пауза, с въвеждането на новите смеси. От кола, която бе много агресивна към задните гуми, подобрихме правилните неща, за да се справим с износването им, така че когато бяха въведени новите смеси, не успяхме да ги загряваме достатъчно бързо. Имахме феномена на Лотус – колата беше прекалено „нежна” с гумите. Не можехме да ги загреем както трябва. Това е моментът, в който решаваш, че трябва да поемеш по друг път с развитието си и понякога трябва да се върнеш назад. Това е сложен процес и място, което трябва да подобрим – добави австриецът.
Той също така коментира, че не само въвеждането на новите смеси, но и начинът, по който Ред Бул работят с тях, им е помогнал да са постоянно конкурентоспособни през втората половина от годината:
– Те просто направиха разумни решения. Бяха въведени гумите, с които спечелиха миналогодишния шампионат, познаваха ги добре, и поеха по правилния път, взимайки правилни решения. Ако един отбор е завършен като Ред Бул, просто върви напред.