Тото Волф заяви, че на Ред Бул им се привиждат призраци, коментирайки ситуацията около недоволството на съперниците от задното крило на Мерцедес. Екипът от Милтън Кийнс поиска разяснения от ФИА относно този елемент от F1 W12. Кристиан Хорнер дори обяви, че през уикенда в Катар от федерацията ще прилагат нови тестове, за да измерват колко се огъват елементите. В Ред Бул смятат, че Мерцедес използва система, която позволява намаляване на създаваното от задното крило челно съпротивление дори при затворен DRS. Според тях следи като от надраскване или прегъване по страниците са доказателство за това.
Новите изпитания на ФИА обаче са по-скоро експериментални. Те не фигурират в правилника или в техническа директива и отборите са били уведомени за тях в Катар. Целта им е най-вече събиране на информация. Дори някое крило да не издържи теста, в момента последствия няма да има.
При предишния спор за легалността на задните крила, когато ролите бяха обърнати – Волф заплашваше да подаде протест, а Хорнер и Хелмут Марко отговаряха, че всичко в Ред Бул е наред и да го направи, щом желае – беше даден гратисен период, след който новите изисквания влязоха в сила.
„Този тест е нещо, което мисля, че ФИА има предвид и за догодина. Те искат крилата да са по-здрави. Ще проверяват колко се огъват. Интересно ще е да видим резултатите, защото смятам, че няма да имаме проблеми. Не знам какви ще са точно. Дори не знам кога ще ги провеждат!“, заяви шефът на Мерцедес.
На Волф бе казано, че сред представителите на медиите са разпространени снимки на задното крило на F1 W12. Той бе помолен да коментира какво се вижда на кадрите.
„Кой разпространява снимки сред медиите? Това е шок!“, отговори австриецът.
Беше му обяснено, че „не се знае откъде идват снимките“, но шефът на Мерцедес помоли да види все пак какви са кадрите.
„Не виждам друго освен някакви надраскани неща. Призрак! Не знам откъде е тази снимка и какво всъщност показва. Дух!“, бе реакцията на Волф
Кристиан Хорнер отбеляза след квалификацията в Катар, че скоростта на Мерцедес на правите е била нормална. Сравненията обаче показват, че показателите на двата отбора са почти същите като в Бразилия. На правите Ред Бул всъщност губи дори малко повече, отколкото на Интерлагос.
„За скоростта на правите снимки и данни има ли?“, попита на шега Волф преди да продължи по-сериозно коментара си.
„Тук мощността не е от толкова голямо значение. Според мен те са свършили добра работа – скоростта им на правите с голямото крило е идентична с нашата. Доволен съм, че те са щастливи. Да отидем в Саудитска Арабия – там може да има някакви други коментари. Вече не мога да следвам всички дебати, които се подемат. За себе си и за отбора взех решение… Имаме проблем – не можем непрекъснато да коментираме постоянно раждащите се от тази страна слухове!“
Това изявление се тълкува като решение тимът от Бракли да спре да отговаря на обвинения и подозрения.
We still believe. 🖤❤️pic.twitter.com/lL3IhLvVVe
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 20, 2021