Tото Волф вярва, че големите разлики между отборите в F1 отнемат част от забавлението по време на съботните спринтове. Тази година световния шампионат отново има три спринтови квалификации. Две от тях се проведоха на пистата Имола и Ред Бул Ринг, докато третата отново ще бъде на Интерлагос.
До момента и двата спринта бяха спечели от Макс Верстапен, докато втори бе Шарл Льоклер. Така на практика този експериментален формат не донесе повече разлики. Като цяло феновете на Верстапен Ред Бул Ринг се забавляваха повече от всички останали.
Липсата на действие е пълна противоположност на целта на спринтовите. състезания. Очаква се техният брой да бъде удвоен2023 г.
Волф посочва, че разликите в представянето на тимовете в F1 са фактор, който влияе на зрелището на пистата.
„Причината за по-малкото забавление в спринтовете е твърде голямата разлика в представянето на отборите в F1″, каза той.
„Ако Верстапен изчезне в далечината, двете коли на Ферари остават единственото забавление по време на състезанието. Ние [Мерцедес] сме по средата на нищото в ничия земя.
„По-нататък имаме други екипи, които създават DRS влакове. Така никога не може да се направи добро спринтово състезание.“
В дадени случаи Волф смята, че оформлението на пистите също лишава феновете от по-оспорвани битки.
Волф вярва, че главният изпълнителен директор на F1 Стефано Доменикали ще избере разумно подходящите места за провеждане на съботните състезания.“
„Ако имам доверие на един човек, който може избере правилните спринтови състезания, това е Стефано. То със сигурност е видял [състезанието в Австрия] и ще го вземе под внимание.“
Освен повечето забавление, някои пилоти оценяват спринтовите състезания заради промяната на формата.
„Харесва ми„, каза Даниел Рикиардо от Макларън „Ако трябва да съм честен, ми е малко по-забавно в петък.“
„Казвал съм това нещо и преди. Когато правиш едно и също от 10 години, уикендът става малко вълнуващ. Просто сесиите не са толкова голямо значение.“
„Благодарение на новия формат не разполагаме с лукса да сме цели два часа на пистата в петък, а след това да имаме още една сесия в събота. Всъщност разполагаме с една тренировка по-малко.“
„Всички пилоти са под натиск, тъй като след първата тренировка се преминава директно към квалификациите. Честно казано ми харесва това съчетание и го смятам за. нещо освежаващо.“
Define: „Nailed it“@danielricciardo absolutely cleaned up in our latest Grill the Grid challenge! 👊#F1 pic.twitter.com/MKoIcSptaD
— Formula 1 (@F1) July 16, 2022