Тото Волф вярва, че борбата на Мерцедес през 2022 г. в крайна сметка ще има благоприятен ефект върху германския производител през следващите няколко години.
Отборът от Бракли бе сериозно засегнат от технически правила в F1. Автомобилът Мерцедес W13 се бореше с прекомерно подскачане, особено на по-неравни писти. Този феномен е причинен от граунд ефекта, който се използва в новото поколение болиди в световния шампионат.
Подскачането влоши сериозно представянето на Мерцедес в началната фаза на сезона. Тимът често се намираше в средата на колоната и се бореше с Алпин, Алфа Ромео и Макларън. Това накара инженерите в Мерцедес да правят различни експерименти с настройките на W13. Германците ще развиват още малко настоящата си кола, преди да насочат всичките си ресурси за сезон 2023.
В последните няколко старта германският конструктор постигна немалък напредък след като класира два автомобила на подиума във Франция и Унгария. доброто представяне на Хамилтън и Ръсел предизвика известна доза оптимизъм в шефа на Мерцедес Тото Волф. Австриецът твърди, че неговият отбор все още трябва да навакса изоставането си от Ред Бул и Ферари.
„Началото на сезона не беше никак добро. Просто няма как да го опиша по друг начин„, каза Волф.
„Разочароващо е ако спечелиш шампионата през декември и четири месеца по-късно не се състезаваш в челото на колоната.“
„Оттогава представянето ни бе непостоянно, Все пак почти във всяко състезание бяхме на подиума. Имаме силно темпо, но никога не сме били толкова бързи в квалификациите. Разликата в събота беше просто твърде голяма.“
„Сега трябва да се опитаме да разберем как да бъдем по-силни в една обиколка. През втората половина се надявам да подобрим квалификационното си темпо и да се борим за победи във всеки старт.“
Трудностите през първата половина на тазгодишната кампания бях истинско предизвикателство за Мерцедес. Германският отбор доминираше през последните години и спечели осем титли при конструкторите и седем при пилотите.
Волф вярва, че всички изпитания, възходи и падения на отбора са донесли много добра информация, която ще бъде използвана в по-нататъшното развитие на автомобила.
„Кампанията не започна както трябва. Очакванията ни бяха да се борим за световния шампионат„, каза Волф.
„Трябва да вземем всички позитиви от тази година. Както се казва в една поговорка: „Дните, в които губим, са тези, в които научаваме най-много неща.“
„Автомобилът ни беше наистина труден за управление. на момента изглеждаше, че не се подобрява. Смятам че научените уроци от сезон 2022 ще ни помогнат в продължение на много години.“
„Времевият ни диапазон не е един уикенд или дори една година. Искаме да продължим да развиваме организацията в продължение на две, пет или десет години. Затова поуките и издръжливостта от тази година могат да бъдат от огромна пола“, завърши шефът на Мерцедес.
Summer break art, @MercedesAMG style. 🖌️
Another mega poster to add to the collection. pic.twitter.com/AqqhHFvi6m
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) August 10, 2022