Иван Тенчев, Ред Бул Ринг. Шефът на Мерцедес Тото Волф обясни тази сутрин на пистата Ред Бул Ринг, че механиците на тима са имали доста работа след вчерашната квалификация и двете катастрофи на пилотите си Люис Хамилтън и Джордж Ръсел.
„Наистина беше малко натоварено. Сменихме подовете и на двете коли, проверихме скоростните кутии“, откровен бе Волф. „Ударът на Люис бе по-тежък и трябваше да се прегледа и шасито, окачването и т.н. При Джордж сменихме и задното крило. Общо-взето и от двете страни на гаража имаше доста работа.“
Волф бе категоричен, че пилотите няма как да бъдат упрекнати за катастрофите вчера. Опитвали са се да направят максимално бързи обиколки за топ 4, въпреки че болидът очевидно още не е на нивото на лидерите. Поне в квалификационно темпо в една обиколка.
„Истината е, че колата ни е доста трудна за каране, а и двамата опитваха да са възможно най-бързи. Направихме я точно такава, борихме се за местата на първите редици и не знам какво се случи… Дали беше вятър или друго“, продължи австриецът.
“Everyone is doing such a good job” 🙏 pic.twitter.com/ttSoLKZPoD
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 9, 2022
Волф обясни, че всъщност е доволен от развитието на F1 W13, защото в Гран при на Великобритания преди седмица победата е била възможна преди излизането на колата за сигурност на края
Люис смени гуми последен и според шефа на тима си е имал скорост и е можел да натиска повече съперниците от Ферари. Мерцедес работи като цяло по-малко агресивно с гумите и се нуждае от повече от една обиколка, за да ги загрее. Настройките за по-голяма скорост на Ред Бул Ринг са намалили още притискането. Колата е станала и по-чувствителна към поривите на вятъра и с голяма вероятност това е причината за катастрофите и на двамата пилоти.
„Загряването на гумите при нас е по-бавно и когато състезанието на Силвърстоун бе рестартирано, [Карлос] Сайнц избяга много бързо далеч напред. Невъзможно бе да спечелим“, обясни още Волф. „Преди това мисля, че можеше да изпревари и двамата.“
Волф се изказа остро срещу освиркванията – както вчера от публиката при удара на Хамилтън, така и на Силвърстоун, когато Макс Верстапен загуби скорост след удара в отломките от колата на Юки Цунода.
„Не, не приемам подобни реакции нито тук, нито на Силвърстоун. Трябва да възпитаваме публиката си, че това не е добре – нито за пилотите, нито за спорта. Обичаме страстта на феновете, но не бива да става въпрос за лична атака, за нещо, което ги засяга лично. Не бива да се случва по този начин. Нашият спорт е опасен и не трябва да има подобно отношение“, заяви шефът на Мерцедес.
What a way to start the day ❤️ pic.twitter.com/4IOUMsfdD9
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 9, 2022