Успехът на Макларън при конструкторите през сезон 2024 във Формула 1 е успех и за Мерцедес Моторспорт, чийто задвижващи системи използва тимът от Уокинг, заяви Тото Волф. Според австриеца това демонстрира, че заводският екип и клиентските отбори използват едни и същи задвижващи системи и факторите за победата са други.
„Честно казано, ако ние като заводски отбор не можем да спечелим, то бих предпочел да ни победи клиентски тим (на Мерцедес). Нямам никакъв проблем с това, защото ни показва къде е мярката“, коментира Волф
„Няма дискусии относно нивата на представяне на двигателите, управляемостта им, събиране и съхранение на енергия. Нищо такова няма. Световните шампиони са наш клиентски отбор. Те разполагат със същите агрегати. Борим се при едни и същи условия. И ако те разполагат с по-добро шаси, или работят по-добре, или имат по-добри пилоти, ние нямаме никакъв проблем с това“, продължи шефът на Мерцедес в F1.
„Този успех е успех и за Мерцедес Моторспорт, за HPP, макар основната ни цел да е заводският отбор да печели. Отношението ни е, че трябва да разполагаме с еднакви условия, а не просто заради това, че в правилата така пише. Ясно е, че ограничението на бюджетите имаше роля в това. Сега сме четвърти в шампионата, а това са 20% повече като време за аеродинамични изследвания и ще ни е от полза. Те (Макларън – б.р.) бяха в такава ситуация преди, но не това е причината за успеха им. Спечелиха заради добрия си инженерен екип. Просто е. Добри инженери, умни лидери, чудесни пилоти, които и двамата бележат точки – всички имат принос“, каза още Волф.
„Преди година и половина Макларън не прескачаше и Q1. В края на миналия сезон колата им се превърна в болид, който печели състезания. Сега спечелиха конструкторския шампионат. Ако някой беше го предположил преди две години, щях да го питам на коя планета живее“, допълни ръководителят на Мерцедес в Гран при.
View this post on Instagram