W13 винаги ще има специално място в колекцията на Мерцедес. Това заяви Тото Волф. Шефът на германския тим гарантира, че тазгодишният болид на Мерцедес ще има специално място в колекцията на отбора, макар и да бъде разположен някъде в най-задната част на фабриката на екипа в Бракли.
Мерцедес изпитваше огромни затруднения още от началото на 2022 г. Германският отбор заложи на радикален дизайн на своя болид W13, който се оказа несполучлив. Тимът изоставаше от Ред Бул и Ферари и бе сериозно засегнат от подскачането. В някои стартове Мерцедес дори се бореше с отбори като Алпин, Макларън и Алфа Ромео.
С напредването на кампанията Мерцедес постигна значителен напредък. Германците започнаха да записват повече качвания на подиума и да се доближават до лидерите. Най-голямото подобрение на тима от Бракли бе в Остин. Тогава Люис Хамилтън бе близо до победата. В Мексико Сребърните стрели отново имаха добра скорост, но сбъркана стратегия им попречи да се борят с Макс Верстапен.
Мерцедес все пак спечели надпреварата в Бразилия. Тогава Джордж Ръсел и Люис Хамилтън записаха двойна победа и прекъснаха негативната серия на тима. Постижението обаче само подчерта смущаващия рекорд и невероятното изоставане, които настъпиха след огромната доминация на Мерцедес от началото на турбо-хибридната ера в F1.
Волф отново коментира всички проблеми, които неговият отбор е изживял през последния сезон. Австриецът заяви, че тазгодишният автомобил ще има специално място във фабриката в Бракли.
„W13 винаги ще има специално място в колекцията на Мерцедес. Той ще бъде разположен в по-задната част на нашата фабрика в Бракли“, сподели Волф.
„Надявам през следващите няколко години да създадем успешни коли и да си вземем нужните поуки, защото кривата на обучение с този автомобил беше огромна. Фундаменталното ни разбиране за аеродинамиката, както и корелацията на динамиката на болида наистина претърпяха съществена промяна. Но не трябва да забравяме, че именно този автомобил беше толкова доминантен в Бразилия“, добави шефът на Мерцедес.
Германският производител прекара безброй часове както на пистата, така и на базата в изучаване, анализиране и развиване на W13. За съжаление, голяма част от подобренията не донесоха нужната скорост. В крайна сметка неуморните усилия на екипа от Бракли помогнаха за постигането на сериозен напредък през втората половина на годината. Така в Мерцедес успяха да се справят и да контролират подскачането.
„Смятам, че сега много по-добре разбираме какви бяха проблемите. Отстраняваме слой след слой и откриваме все повече въпроси и проблеми. Стигнахме до момента, в който разбираме доста добре защо автомобилът не се представяше добре.“
„Както казах и преди, корелацията е налице за някои писти. Така всичко е в дребните детайли на това как можем да подобрим аеродинамичната работа на автомобила, как можем да подобрим возенето и да го направим по-стабилен като основа“, обясни шефът на Мерцедес.
„Многобройни са факторите, които допринасят за това, че един автомобил просто не е достатъчно добър. Ако успеем да решим този проблем през зимата, поне ще можем да осигурим стабилна платформа на пилотите и да я развием оттам“, допълни Тото Волф.
В Мерцедес не пропускаха да се пошегуват с въртележката с ръководителите на отбори във вторник.
BREAKING: We’ve got nothing to announce, so here’s a photo of the Boss. 💪 pic.twitter.com/HIfAUatjz2
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 13, 2022