Иван Тенчев, Маями. Тото Волф бе сравнително доволен, но в никакъв случай щастлив след четвъртото и шесто място на неговите пилоти Джордж Ръсел и Люис Хамилтън в Гран при на Маями. Шефът на Мерцедес в Гран при обобщи на брифинга си с медиите, че уикендът е бил като огледало за представянето на екипа с пикове и спадове. Колата е просто изключително трудна за настройване с много тесен работен прозорец. За неделния ден обаче са били намерени правилните настройки и стратегия в случая с Хамилтън и пилотите са направили отлично състезание.
„Квалификацията беше трудна и четвъртото и шестото са стабилен резултат. Колата беше добра в надпреварата и се преборихме с Ферари, но сме далеч от [Фернандо] Алонсо и Астън [Мартин]. Само преди две години това щеше да е разочарование, но сега е добър резултат“, коментира Волф
„Избрахме различна стратегия за двамата и дори не очаквахме, че някой друг ще започне с твърди гуми като Люис. Но когато си 13-ти, трябва да търсиш алтернатива. Той направи наистина фантастично състезание с трудна кола и спечели важни точки. Джордж също взе максимума. Работата на екипа беше фантастична, защото виждаш двама съотборници, които бяха на изключително ниво в сложен момент.“
„Липсата ни на разбиране какво не е наред прави тази кола толкова неприятна за работа“, допълни Волф. „Това просто не е добра кола. Има проблеми навсякъде – с базовото представяне и липсата на разбиране за настройване и реакция. Това е неприемливо.“
Голямата тема на вечерния брифинг обаче бе не толкова самото състезание, а дали Мерцедес ще има малко по-добър шанс на Имола след две седмици, когато трябва да се интегрира новият пакет.
„Надявам се, че в Имола ще направим крачка. Но ние винаги смятаме, че чашата е наполовина празна и не искам да обещавам, че ще сме с половин секунда по-бързи. Всъщност ще поставим нова основа, върху която да изграждаме и развиваме колата. За 15 години не съм видял решение, с което изведнъж да си решиш грижите. Необходимо е систематично развитие във всичко – аеродинамика, окачване, всичко“, допълни Волф.
Волф бе попитан дали този сезон няма да бъде просто база за развитие на колата за 2024 г. За догодина ще може да се направят промени в кокпита и други характеристики, които се не могат да се осъществят заради бюджетния таван. Шефът на Мерцедес бе откровен, че промените трябва да дадат посоката за развитие и на колата за следващата година. Той подчерта, че като цяло най-пряката цел е да се увеличи притискането на колата, което сега не е достатъчно добро и е свързано с голямо челно съпротивление.
Shame about the first take. 🤬😂 pic.twitter.com/aeeSgncZ0p
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 8, 2023