Концернът Volkswagen работи усилено върху намирането на работещо решение за проблема с емисиите азотен оксид на дизеловите двигатели на фирмата. Именно с тази цел от концерна са предложили мерки на германската федерална транспортна служба, които са получили одобрение. Това решение важи за 1,6- и 2,0-литровите агрегати от типа ЕА 189, които са инсталирани в голямата част от засегнатите автомобили. След въвеждането на тези промени колите ще отговарят на важащите в момента норми за замърсяване на въздуха. Финалното техническо решение за 1,2-литровия дизелов агрегат ще бъде представено пред службата до края на този месец и вероятно ще се изрази само и единствено в софтуерно обновление. Очаква се промените по колите да бъдат направени до края на 2016 г.
При 1,6-литровите агрегати от типа EA 189 директно пред датчика за измерване на количеството въздух ще бъде монтиран така наречения трансформатор на потока. Той представлява мрежичка, която трябва да успокои идващия въздушния филтър към датчика въздух. По този начин ще се подобри и точността на измерване на количеството въздух. Тази точност е особено важен параметър за оптимизирането на горивния процес. Освен това за тези агрегати ще има и софтуерен ъпдейт. Времето за промяна вероятно ще бъде по-малко от един час.
При 2,0-литровите агрегати ще бъде направено само софтуерно обновление, което ще реши проблема и ще отнеме по-малко от половин час.
Целта на тези решения е да се достигнат актуалните граници на емисиите от азотен оксид, без това да повлияе на мощността, разхода и гъвкавостта на двигателите.
Всички клиенти на Volkswagen имат още от началото на месец октомври възможността да проверят, дали техните коли са засегнати от конкретната проблематика. Целта на концерна е да реши проблема по възможно най-лесния за клиентите начин.