Volkswagen Amarok се роди през 2010 г., когато лекотоварното отделение на Volkswagen разшири гамата си с добавянето на изцяло нов пикап. През 2017 г. претърпя лек фейслифт и последните бройки се продадоха на европейските пазари през 2022-ра.
В края на 2022 г. Volkswagen Amarok се завърна с изцяло нов модел, за да „отхапе“ своя дял в сегмента на пикапите. Новият вариант е част от широко сътрудничество с Ford за търговски превозни средства. Колата на практика е Ford Ranger, а визията е на Volkswagen. Имаме уникален немски образ, който покрива много компетентна машина отдолу. Моделът е вече у нас и имах възможността да го покарам и добия впечатления от него.
Дизайн
Надграждайки масивния имидж на своя предшественик, това второ поколение Volkswagen Amarok има по-изсечено лице. То е рамкирано с LED дневни светлини и включва облика на Volkswagen. Ще ви разкажа за модела Aventura, който е на върха на гамата. При него предната броня се различава от по-базовите версии чрез Х-образен дизайн в хром, повлиян от варианта PanAmericana. Тази метална сребърна вложка загатва за по-здрав образ. 20-инчовите алуминиеви джанти подсказват, че това е повече пътно превозно средство, въпреки че има трансмисия със задвижване на четирите колела със заключващ диференциал отзад.
Ярките елементи продължават по дръжките на вратите и огледалата. Дори страничното стъпало има полиран ръб отстрани. Уникална характеристика на модела Aventura е „Sport Bar“, който добавя по-динамичен вид към задната част на кабината и товарното легло. Отстрани на това е прикрепена специална значка Amarok Aventura, така че всеки да може да види, че имате модела с най-висока спецификация. Amarok има повече изпъкнали арки на колелата от първия си братовчед новия Ford Ranger.
Достъпът до товарното легло е улеснен от задната врата. Товарната му площ може да побере европалет, докато халките за закрепване издържат натоварване на опън от 400 кг
При всички версии интериорът на Amarok включва най-малко осеминчов цифров инструментален панел и 10,1-инчов вертикален сензорен екран. В горния край на гамата, включително този модел Aventura, има 12,3-инчов екран с инструменти и 12-инчов сензорен екран в портретен стил. Набор от физически бутони в основата на екрана осигурява лесен достъп до функции като сила на звука, режими на шофиране и климатични настройки. Въпреки това за регулиране на температурата се налага да се натисне и дисплеят. Той работи с версия на информационно-развлекателната система на Volkswagen и има свързаност за Apple CarPlay и Android Auto. Включена е подложка за безжично зареждане, както и двата вида USB портове за зареждане.
Воланът е изцяло на VW и се използват физически бутони, с което се различава от новите модели леки автомобили на Volkswagen. Предните седалки са с електрическо регулиране в десет посоки и са удобни при пътуване. Отзад има доволно пространството за краката, въпреки че средната седалка е компрометирана поради размера и дизайна на централната конзола. Мястото за главата е прилично и двете външни задни седалки имат точки за закрепване на детски седалки.
Движение на пътя
Спецификацията на Aventura може да има пристрастие към пътя, защото пътното поведение е изключително добро. Пътуването от София до Созопол беше изключително приятно както за водача зад волана, така и за пътниците. Този V6 наистина дава на пикапа способността да се движи доста лесно. Цифровият оборотомер рядко надхвърля 2000 об/мин. Смяната на предавките преминава без предупреждение, стига да шофирате разумно. Ако има нужда от внезапно ускорение, скоростната кутия реагира бързо намалявате на предавки.
…и извън пътя
Но Volkswagen Amarok е доста способен, когато излезе и извън пътя. На организирания от Порше БГ тест по офроуд трасе показа добър комфорт и стабилност на пътя. Това се дължи и на увеличеното със 175 mm междуосие и минимални надвеси. Ъгълът на атака е 30 градуса, докато ъгълът на отклонение от вертикалната ос е 26 градуса. Тези размери, комбинирани с избираема трансмисия със задвижване на четирите колела и блокиращ диференциал на задната ос, поставят Volkswagen в добра позиция при справяне с по-предизвикателни терени или условия. Докато избирам между многото режими на шофиране, се показва подробна анимация. Тя е предназначена да помогне на онези, които не са опитни или сигурни кой режим да изберат в дадена ситуация.
С голям просвет и мощен 3,0-литров дизелов V6 с мощност от 241 к.с. и въртящ момент от 600 Nm, пикапът се справя с най-трудните скални стени и изровени пътеки. Десетстепенният автоматик поддържа двигателя в точка на най-добра производителност, което води до по-добра отзивчивост. Разбира се, може да се използва скоростната кутия ръчно, чрез бутони отстрани на скоростния лост.
Amarok разполага с над 20 асистиращи системи за водача, мобилни онлайн услуги, озвучителната система Harman Kardon от най-висок клас. Те правят по-дългите пътувания малко по-лесни и приятни.
Какво може да се поръча?
Новият Volkswagen Amarok с петте си нива на оборудване предлага богат избор на възможности. Клиентите според потребностите и бюджета си могат да поръчат най-оптималния за тях вариант.
- Най-евтиният модел започва от 80 995 лева в базов вариант.
- По-високото ниво на оборудване Life вдига тази сума до 87 800 лева.
- Без никакви екстри модификацията Style струва 95 645 лева.
- Нивото Panamericana покачват цената до съответно до 108 300 лева
- Тестваният вариант и Aventura започва от 108 885 лева, а конкретния пикап, който имах удоволствието да карам заради добавените екстри е на цена 115 743 лева.
Накратко
Второто поколение Volkswagen Amarok изглежда и се чувства много по-модерно от модела, който заменя. Подобрението се простира и до изживяването при шофиране, което е по-цивилизовано благодарение отчасти на плавната работа на 10-степенната автоматична скоростна кутия. Това е един от най-напредналите и лесни за употреба пикапи, излизали на пазара през последните години и въпреки че има силна ДНК на Ford, интериорът и покритието отговарят на очаквания стандарт на Volkswagen.
View this post on Instagram