През първото тримесечие на 2023 година Volkswagen Group продължи успешно своя преход към електрическа мобилност. Доставките до крайни клиенти на изцяло електрически превозни средства с батерии (BEV) са с 42% повече в сравнение със същия период на предходната година. Тогава продажбите бяха по-сериозно засегнати от проблемите с веригата за доставки. Обемът на продажбите за периода достигна общо 141 000 BEV електромобила срещу 99 200 през първото тримесечие на 2022 година. BEV моделите формираха и 6,9% от общия обем на доставките до крайни клиенти през първото тримесечие, То също е по-голям на фона на дела 5,2% през първите три месеца на миналата година. Пазарът в Европа се открои като основен двигател на ръста в продажбите, отбелязвайки нарастване с 68% до общ обем от 98 300 автомобила. Обемът на направените до момента предварителни поръчки на BEV в Западна Европа също запазва високото си равнище с над 260 000 електромобили.
Около 70% от обема на продажбите на BEV на Volkswagen Group е реализиран на „домашните” пазари в Европа. Вторият по големина по отношение на BEV пазар за групата в периода беше Китай с обем на доставките от 21 500 електромобила (15% дял от общите продажби на пазара). Продажбите на пазара в САЩ възлязоха на 15 700 BEV (11% от общите продажби), регистрирайки почти двукратен ръст в сравнение с предходния период.
До края на март марката Volkswagen Леки автомобили е направила доставки до крайни клиенти на 70 000 електромобила, формирайки около половината от обема на BEV продажбите на Volkswagen Group, а Volkswagen Лекотоварни автомобили достига 5 500 продадени BEV модела (4% дял).
Най-успешните в продажбите BEV модели през първото тримесечие на 2023 година бяха:
- Volkswagen ID.4/ID.5 41 900
- Volkswagen ID.3 2 23 600
- Audi Q4 e-tron (вкл. Sportback) 21 300
- ŠKODA Enyaq iV (вкл. Купе) 12 400
- Audi e-tron/Q8 e-tron (вкл. Sportback) 9700
Volkswagen Group – обем на доставки до крайни клиенти на BEV (battery-electric vehicles) електромобили