Начало Автомобилни новини Volkswagen изгражда нов завод за батерии

Volkswagen изгражда нов завод за батерии

3691
0
Първа копка в Залцгитер: Volkswagen навлиза в глобалния бизнес с батерии с "PowerCo"

С присъствието на германския канцлер Олаф Шолц, бе направена първата копка за изграждането на нов завод за батерии на групата Volkswagen. Той ще бъде изграден в Залцгитер и се очаква да заработи през 2025 година. Създадена е компания с името „PowerCo“, която ще отговаря за глобалния бизнес с батерии.  До 2030 г. PowerCo трябва да инвестира повече от 20 милиарда евро заедно с партньори в развитието на този бизнес, да генерира годишни продажби над 20 милиарда евро и да наеме до 20 000 души само в Европа.

„Днес е добър ден за автомобилната индустрия в Германия и Европа. Volkswagen показва как би могло да изглежда бъдещето на устойчивата, съвместима с климата мобилност. Заедно ние полагаме основата за оформянето на това бъдеще в значителна степен в Залцгитер.“

Олаф Шолц, канцлер на Гемания

Според Херберт Дийс, главен изпълнителен директор на Volkswagen AG, бизнесът с батерийни клетки е един от крайъгълните камъни на стратегията NEW AUTO, която ще превърне Volkswagen във водещ доставчик на устойчива, управлявана от софтуер мобилност на утрешния ден. Създаването на собствена клетъчна фабрика е мегапроект в техническо и икономическо отношение.

PowerCo обединява глобалните дейности с батерии

Volkswagen Group обединява своите глобални дейности с батерии в европейската компания PowerCo. От Залцгитер компанията ще управлява международните заводски дейности. В бъдеще се планират допълнителни продукти като големи системи за съхранение за енергийната мрежа. След Залцгитер, следващата фабрика за клетки трябва да бъде създадена във Валенсия. В момента се определят места за още три клетъчни фабрики в Европа. Освен в Европа, PowerCo вече проучва възможността за допълнителни гигафабрики в Северна Америка.

 „В Залцгитер можем да видим трансформацията на автомобилната индустрия по-ясно, отколкото на което и да е друго място в Германия. Батерийните клетки скоро ще бъдат произведени там, където конвенционалните двигатели все още слизат от производствената линия. Тук се създават работни места за бъдещето. Сърцето на автомобилната индустрия в бъдеще ще бъде електрическо. И ще бие в Долна Саксония.“

Стефан Вайл , Министър-председател на Долна Саксония

Стандартната фабрика и унифицираната клетка позволяват бързо глобално внедряване

Залцгитер ще бъде модел за клетъчни фабрики в цяла Европа и ще постави нови стандарти по отношение на устойчивост и иновации. Стандартизацията ще обхване не само оборудване, сгради и инфраструктура, но и продукти, процеси и ИТ. По този начин ще бъдат създадени фабрики, които могат бързо да бъдат преобразувани за по-нататъшни продуктови и производствени иновации. Всяка фабрика ще работи 100 процента с електричество от възобновяеми източници и ще бъде проектирана за бъдещо рециклиране в затворен цикъл.

Volkswagen разкри и призматичната унифицирана клетка, обявена на Power Day през 2021 г. Това позволява гъвкаво използване на набор от различни клетъчни химикали и ще се използва в до 80 процента от всички модели на групата. В Залцгитер унифицираните клетки за масовия сегмент трябва да се произвеждат от 2025 г. нататък. В бъдеще централата трябва да достигне годишен капацитет от 40 GWh – достатъчно за около 500 000 електрически превозни средства. До 2030 г. Volkswagen Group възнамерява да управлява шест фабрики за клетки с общ обем от 240 GWh в цяла Европа заедно с партньори. Новата унифицирана клетка ще използва ефекти от синергията и ще намали разходите за батерии с до 50 процента. Произведените до момента прототипи са показали обещаваща производителност по отношение на обхвата, времето за зареждане и безопасността – съществени предпоставки за бъдещ индустриален стандарт.