Начало Тест драйв Volkswagen с нови Passat и Tiguan

Volkswagen с нови Passat и Tiguan

6114
0

Представителите на Volkswagen в нашата страна от Порше БГ демонстрираха с тест най-новите продукти в гамата на германския гигант. И двата нови модела – Passat и Tiguan – наследяват изключително успешни предходни генерации и интересът към тях е очаквано много голям

Passat е една от легендите на Volkswagen. От появата му през далечната вече 1973 г. в девет поколения са продадени над 34 млн. броя. Tiguan е далеч по-нова линия. Първото поколение се появи през 2007 г., но се превърна в пазарен хит, включително у нас. Неслучайно цялата квота от поръчани от вносителите автомобили вече е продадена. Новата генерация е трета поред, като от предходните две компанията лансира 7,6 млн. бройки.

И двата модела са изградени върху напълно новата платформа на концерна MQB. Тя осигурява възможности за повече пространство и по-висока ефективност при оптимални пропорции. В тази връзка новият Passat изглежда по-модерно, по-изискано, по-елегантно, въпреки че ще се предлага само във варианти комби. Причината за това решение е, че моделът е изключително популярен сред компаниите за служебни цели. Огромната част от продажбите му са именно на варианти комби. Новият, по-динамичен дизайн и по-луксозното оборудване обаче изобщо не са в някакъв вид противоречие с големия багажен обем от 690 до 1920 литра и приятната возия.

Чертите са типични за марката. Светлините са с последните LED IQ матрични технологии в двете по-високи нива на оборудване. Като цяло са вписани приятно в общия, впечатляващо ефективен силует с коефициент на челно съпротивление от едва 0,25! Той е очаквано постигнат заради търсената ефективност и рентабилност в използването на Passat. И точно в тези области силата на модела не е отслабена, напротив – увеличена е с авангардни и икономични двигатели, с модерните системи на задвижване, с които се предлага.

Гамата при нас ще започва и бе предложена на нашия медия тест с бензиновия двигател 1,5 еTSI със 150 к.с.

Той е с 48-волтова мека хибридна технология в комбинация със седемстепенната автоматична скоростна кутия 7DSG и предно задвижване. В същата конфигурация, но с двигател 2,0 литра, пак 150 к.с. е и дизеловата версия. И двете вече са налични на пазара. Бензиновата е със стартова цена от 73 174 лв., а дизелът е 81 012 лв. Постепенно гамата ще се развива и ще се доставят и заявените двулитрови бензинови варианти. Те ще са както с предно, така и със задвижване на 4-те колела 4Motion.

Налице ще са и по-силна дизелова версия, също 4Motion, както и две Plug-in хибридни опции с 204 и 272 к.с. мощност. Постигнатият пробег на ток от 100 и общият от 800 км са особено важни за модел като Passat. Този автомобил наистина е мислен за пътувания и неслучайно след проучванията какво желаят клиентите му, зад волана се открива абсолютно ясно разпознаваем 10-инчов кокпит. Над него е информацията от Head-up системата, а вдясно е разположен нов 15-инчов дисплей на модерната MIB4 инфо-развлекателна система, 4-то поколение с гласово управление и възможности за ChatGPT комуникация.

Тактилната обратна връзка е приятна при избора на менюта и бързо се ориентирам в настройките. У нас моделът ще се предлага в 3 нива на обзавеждане. Дори в най-ниското от тях Business седалките са с масажни функции и са налице всички, много на брой технологии за подпомагане при движение и паркиране. Пътното поведение се определя от технологиите на DCC Pro (Dynamic Chassis Control) с двуклапанната технология на амортисьорите. Тя ограничава накланянето на шасито в завои и при смяна на посоката. Редуцирано е и вертикалното движение при по-неравен път.

Всички тези технологии, разбира се, с някои промени в настройките, се използват и в новия Tiguan. Това е модел от най-търсения тип коли в момента

В неговия интериор са добавени специални елементи, осветявани по различен начин от амбиантното осветление. На централната конзола важно място заема Push бутонът. Чрез него се избира освен режимът на движение и типът атмосфера и звука, който желаем да имаме в колата. Топ обзавеждането включва седалки ergoActivе с масаж и вентилация. Мястото е изобилно, приятно. Изпитвам затруднения единствено с новото включване на трансмисията, която вече се управлява със завъртане на лоста зад волана.

Визията на новия Tiguan е определено по-впечатляваща, а коефициентът на челно съпротивление е свален спрямо предходната генерация от 0,33 на 0,28. Да, запазени са характерните черти на VW, но по-голям спойлер, широки калници и силует на дифузьор отзад придават допълнителна солидност и спортен стил. Познатите от Touareg IQ.Light матричните светлини с централен лъч и 19 200 пиксела осигуряват видимост и присъствие на пътя и през нощта.

17, 18 и 19-инчовите джанти придават различен характер на различните нива на обзавеждане – Life, Elegance и R-Line, а системи като Park Pro Assist с функции за дистанционно паркиране и запаметяване дават представа за нивото на оборудване. Двигателите на практика са идентични с тези на новия Passat, като карам модела първо с бензиновия 1,5 еTSI със 150 к.с. с предно предаване и меката хибридна система. Всички варианти стандартно са със скорости кутии с двоен съединител DSG. След това взимам и двулитровия дизел със 193 к.с. и задвижване на четирите колела 4Motion, който при Tiguan вече е налице.

При приятно спокойно пътуване съм много доволен от мекия хибрид с бензиновия двигател и смятам, че е напълно резонен за модела

Хибридният модул не само намалява разхода и емисиите, но и добавя динамика. Дизелът е по-силен, класически, задвижването на всички колела добавя сигурност към комфорта на DCC Pro, но и разликата в цената съществува. Tiguan 1,5 eTSI започва от 73 317 лв., докато тестовият дизел е 88 048 лв. Вариантът с предно и 150 к.с. е 78 511 лв. Plug-in хибридните разновидности ще са както и при Passat с 204 и 272 к.с. и ще дойдат в мрежата по-късно през тази година.

Благодарение на използваната акумулаторна батерия с нетен капацитет от 19,7 kWh вместо досегашните 10,6 автономният пробег на изцяло електрическа тяга на Tiguan eHybrid ще е увеличен спрямо 60 км в предходния модел на около 100 км. Това е напълно достатъчно за използване ежедневно само на ток. Батерията пък ще може да се зарежда между 10% и 80% за 25 минути на 50kW (DC) бързозарядни станции.