Новият SUV модел на Volkswagen беше представен със зрелищно акробатично шоу. Tayron предлага просторен интериор с до седем места, стилен дизайн и общо седем бензинови, дизелови и хибридни задвижващи конфигурации.
Новият Volkswagen Tayron вече е в България. Това е шестият SUV модел в гамата на марката след Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan и Touareg. На официалната церемония по представянето му Марио де Мартино, изпълнителен директор на Порше БГ и Нестор Несторов, бранд мениджър на леки автомобили Volkswagen, изтъкнаха три основни черти на модела, които го правят привлекателен за българския пазар. Това са наличието на седемместна версия (с възможност за данъчен кредит), увеличените размери и разнообразието от двигатели. Автомобилът вече е на разположение за тестове и поръчки в дилърствата на Volkswagen.
Tayron, който заменя удължения вариант Tiguan Allspace, се очаква в салоните на дилърите още през пролетта на 2005 г. SUV моделът с до 7 места следва външното и вътрешното оформление на новия Tiguan. Голямата разлика е, че е по-дълъг от него с 25 см, от които 11 см се падат на увеличеното междуосие. Това обуславя подобрения вътрешен простор с опция за 7 места (не се предлага за версиите eHybrid). Вторият ред седалки е подвижен и се адаптира гъвкаво в зависимост от конкретната ситуация.
Tayron предлага избор между седемместно пътническо пространство с до 850 литра за багаж и петместна конфигурация с до 885-литров багажник. Версията eHybrid разполага с до пет пътнически места и 705 литра в багажното отделение. Когато е необходим наистина голям товарен обем, всички седалки може да бъдат сгънати. Така се получава товарно пространство с почти равен под и оригинални решения за предотвратяване на плъзгане и разместване на товарите.
Бензинови, дизелови и хибридни задвижвания
Подобно на Tiguan, по-дългият Tayron е изграден върху платформата MQB Evo. При нея задвижването на предните колела е серийно, а системата 4х4 е опция. За европейските потребители са предвидени две plug-in хибридни версии със системна мощност 201 и 272 к.с. Тези модели използват батерия с капацитет 19,7 kWh, която може да осигури 100 км пробег само на електричество. Зарядното устройство за променлив ток (AC) поддържа 11 kW. На DC станция за бързо зареждане автомобилът може да поема до 50 kW. Бензиновите двигатели са 1,5-литров (150 к.с.) и двулитров (204 или 265 к.с.) Първият има вариант с 48-волтова система мек хибрид, вторият се предлага само в комбинация с двойно предаване 4MOTION. Двулитровият турбодизел също е в два варианта на мощност – 150 или 193 к.с. По-слабата версия е с предно предаване, а по-мощната – със задвижване на всички колела. За Tayron не се предлага механична скоростна кутия.
Цените на Tayron в България започват от 82 192 лв. с ДДС за 5-местната версия. При седемместната конфигурация съществува възможност за данъчен кредит. В такъв случай стартовата цена е 69 933 лв. (без ДДС).