Volvo получи поредното признание, че произвежда най-сигурните автомобили на планетата. Наред с новото V40, което бе признатo за най-безопасно в света от Euro NCAP, друг представител на шведския бранд – S60 – получи поредна престижна оценка от Американския институт за пътна безопасност IIHS.
Най-новото изследване на института включва изпитание, при което движещ се с 64 км/ч автомобил се удря с една четвърт от предницата си в бариера. В резултат енергията на удара е по-концентрирана, а автомобилът буквално се размазва. Този тип тестове са първи по рода си, имайки предвид тестовете на Euro NCAP, при които препокриването е 40%, което осигурява по-добро омекотяване на удара. В същото време статистиката сочи, че почти всеки втори челен удар в САЩ е с препокриване 25 %, а при подобни инциденти там годишно загиват над 10 000 човека.
Президентът на IIHS Адриан Лунд сподели, че повечето автомобили са конструирани така, че да могат да поемат по-голяма част от енергията на удара със средата на предницата си. Но при изместен вляво или вдясно удар тези „брони” се заобикалят. В резултат пътниците са относително беззащитни. Според изследване на Association for the Advancement of Automotive Medicine рискът от наранявания при тези малки нива на препокриване е до три пъти по-висок в сравнение със случаите, когато автомобилите се ударят челно, но „централно”.
След обобщаване на резултатите от тестовете на IIHS става ясно, че Volvo S60 структурно е най-безопасният автомобил от изследваните. Шведският модел получава най-високата оценка “Good” във всички дисциплини, сред тях и удар в задната част и преобръщане. При краш теста с 25% препокриване S60 също не си позволява никакви слабости, благодарение на вградената греда под предните калници. Тази „интегрирана бариера” отклонява насрещния автомобил или препятствие.
При симулациите на IIHS шофьор на автомобила е надуваем манекен, обезопасен с предпазен колан. Той е със сензори по главата и врата, гръдния кош, ребрата и долната част на краката и ходилата. За отличните резултати на Volvo S60 спомагат и горните укрепителни релси на шасито, както и стоманеният кръст под арматурното табло. Резултатът на шведския спортен седан не е изненадващ, имайки предвид, че Volvo симулира подобни тестове от 1980 г. насам, като непрекъснато подобрява и укрепва дизайна на своите автомобили.