Преди Гран при на Малайзия бе ясно: ще бъде ужасно горещо. Сега обаче е малко по-различно: ще бъде ужасно горещо и ужасно прашно. Още нещо е пределно ясно: със сигурност няма да вали.
Тимовете са заплашени от още едно много горещо състезание, което освен това ще бъде и доста ветровито.
„През миналата година научихме, че условията в пустинята могат да се променят драстично за секунди, дори в рамките на една сесия”, спомня си Райконен за дебюта през миналата година в Бахрейн.
С изключение на изненадващата пясъчна буря придружена с превалявания на дъжд през неделната сутрин, през миналата година е имало само един проблем – пясъка.
Затова и тимовете инсталирали специални филтри на колите, за да не попаднат дребни зрънца пясък в двигателите. Това ще бъде особено важно през тази година за да може двигателите да изкарат безпрепятствено и Гран При на Сан Марино.
”Чух, че са направили промени на трасето, с цел да се намали въздействието на този проблемен фактор”, разказва техническият директор на Ред Бул, Гюнтер Щайнер. За Боб Бел от Рено големият проблем се крие другаде: „Спирачките бяха най-голямата ни грижа през 2004 г.”