Все по-оптимистично изглежда бъдещето на четирите нови отбора, които планират да стартират през 2010 година.
Майк Гаскойн например разкри, че отборът на Лотус вече прави първите краш тестове на новия си болид за 2010 година. Освен това малайският отбор напредва с търсенето на пилоти, като един от тях се очаква да бъде Ярно Трули. С място са свързвани още Жак Вилньов и Кристиан Клийн. Файруз Фаузи пък вероятно ще бъде резервен състезател за отбора.
От USF1 отрекоха, че още не са започнали краш тестове на болида си. В допълнение американците вече заплатиха таксата от 440 000 долара за участие във Формула 1 догодина.
Болидът на Кампос също е преминал успешно първите тестове за челен и страничен удар. Самият Бруно Сена, който бе потвърден за пилот в испанския тим, потвърди: „Колата на Кампос е в добра форма. Вече сядах в монокока, за да ми вземат мерки за седалката и да тествам системата за управление.„
Междувременно колата на Мейнър е създадена без никакво време във въздушнeн тунел, а само чрез компютърни технологии. Очаква се преди Коледа да бъде обявено, че отборът ще работи заедно с Върджин. Рос Браун вече потвърди, че спонсорството на Ричард Брансън към тима на Браун GP е на път да приключи.