Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Втора двойна победа за Макларън

Втора двойна победа за Макларън

67
0

Втора двойна победа спечели тимът на Макларън, като Люис Хамилтън пресече пръв финала на Гран при на Канада – малко над 3 секунди пред съотборника си Дженсън Бътън. Трети остана Фернандо Алонсо с Ферари пред двата Ред Бул-а на Себастиан Фетел и Марк Уебър. Този път катастрофа между съекипници нямаше, но надпреварата въпреки това бе крайно напрегната. Тазгодишният старт на пистата Жил Вилньов обаче се размина без коли за сигурност.

Гран при на Канада започна при значително по-топло време спрямо предишните дни- 25 градуса на въздуха и 38 на пистата. Малко преди старта стана ясно, че Марк Уебър е преместен пет места назад на грида, след като анализ на маслото накара Ред Бул да сменят скоростната му кутия като предохранителна мярка.

На старта Хамилтън запази първата си позиция пред Фетел и Алонсо, Бътън едва удържа Маса, с когото като че ли дори леко се сбутаха. Фелипе потъна надолу в колоната и предизвика още проблеми, като Лиуци се завъртя и се наложи да влезе в пита. Бразилецът също се прибра и от там нататък надпреварата бе крайно тежка за него. Темпото и скоростта му обаче бяха толкова добри по-нататък, че във Ферари горчиво съжаляваха за объркания му първи тур. В края на тази обиколка пък Камуи Кобаяши се удари в Стената на шампионите и отпадна.

По-напред в колоната Уебър бе пети пред Кубица, Сутил, Шумахер, Хюлкенберг. В петата обиколка австралиецът изпревари Дженсън, а само тур след това започнаха и първите спирания в бокса – Нико Розберг и Ярно Трули смениха гумите на своите Мерцедес и Лотус.

В седмия тур Фетел натисна сериозно Хамилтън, докато Бътън сложи гуми медиум. Обиколка по-късно същото направиха Люис и Алонсо. На излизане от питлейна двамата едва не се удариха, но в крайна сметка испанецът излезе напред. Пилотът на Ферари веднага дръпна пред англичанина, а начело вече бяха Фетел и Уебър – без да са спирали в пита. Стюардите пък съобщиха, че разследват Петров за вероятен фалстарт.

Уебър влезе в пита за твърди гуми в 13-а обиколка и бе ясно, че ще спира още веднъж. Тур след това Фетел сложи суперсофт. Междувременно неочакван лидер в надпреварата се оказа Себастиен Буеми (без бокс) и Алонсо пробва да го задмине. Това обаче даде шанс на Хамилтън да се залепи за него и след като испанецът все пак остана втори, пилотът на Макларън го задмина. Редът се установи: Хамилтън, Алонсо, Бътън, Фетел, Уебър, Кубица, Сутил.

Фетел съобщи на екипа си, че задните му меки гуми започват да се рушат в 25-ия тур, а в 27-ия Люис направи второто си спиране и сложи медиум. Същото сториха Бътън и Алонсо, след което Уебър излезе начело.

В 32-ия тур Де ла Роса спря с повреда – вероятно на двигател, ако се съдеше по облака дим от задната част на Заубер-а му. Отборите бяха предупредени след това да внимават за масло в първи завой. В същото време от Макларън се обадиха на Хамилтън и му казаха да пази гумите си, тъй като трябва да изкарат още дълго време. Англичанинът успяваше да поддържа наистина чудесно темпо и в 50-а обиколка изпревари Уебър и поведе, а веднага след това австралиецът влезе в пита и сложи меки гуми. Малко преди това пък Фетел разбра, че трябва да изпревари Дженсън, ако иска да се бори за победа и скоро явно раздразнен се сопна на отбора си:

– Сериозно, как очаквате да изпреварвам, като ставаме все по-бавни и по-бавни?!

Кристиан Хорнер му съобщи, че екипът работи по някакъв проблем (оказа се радиовръзката), но германският пилот постепенно изостана от Бътън. Световният шампион от своя страна се залепи за Алонсо в трафика и в 56-ия тур успя да го изпревари, докато двамата задминаваха изостаналия вече с три обиколки Карун Чандок. След това Дженсън свали разликата със съотборника си на 2 секунди, Хамилтън вдигна темпото и от тима му пак го предупреди за гумите. Пилотите на Макларън върнаха малко газта в последните няколко обиколки, но малко по-назад продължи да ври и кипи. След сериозна битка с болидите на Форс Индия Маса най-накрая надделя и настигна ментора си от първия си сезон във Ферари Михаел Шумахер. Когато обаче бразилецът опита да го задмине, германецът мръдна вляво, колите се закачиха и предното крило на Ферари-то се строши, което сложи точка на усилията на Фелипе. Малшансът на седемкратния шампион обаче не приключи там. До финала и двете Форс Индии успяха да го изпреварят (малко по-рано Буеми може би спаси мястото си в Торо Росо със страхотна маневра пак срещу Михаел) и го изхвърлиха от зоната на точките.