Макс Верстапен завърши на първа позиция и във втората свободна тренировка на Сузука. Състезателят на Ред Бул записа най-бързата обиколка за 1:30.688 мин. Втори и трети завършиха Шарл Льоклер (Ферари) и Ландо Норис (Макларън).
Условията във втората сесия на Сузука бяха много близки с тези в първата тренировка. Температурата на въздуха бе 28 градуса, а тази на асфалта- 39. Рискът за валежи бе само 10 %. Скоростта на вятъра бе ниска.
Final prep for FP2!
Last weekend’s race winner looking to get back out there#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/OJOaY0uXpH
— Formula 1 (@F1) September 22, 2023
По-голямата част от пилотите веднага напуснаха бокс след началото на сесията. Ръсел направи първата най-добра обиколка. Британецът бе изместен от Строл, Алонсо, Хамилтън, Албон и Сайнц. Ботас на свой ред оглави класирането с обиколка за 1:33.163 мин. Пилотът на Алфа Ромео бе с тестовите гуми на Пирели. Пиастри и Перес записаха постиженията си с медиум и заеха съответно второ и трето място. Верстапен подобри постижението на Ботас и записа 1:31.377 мин. с гуми софт.
Верстапен остана на върха след първите 15 мин. от втората свободна тренировка на пистата Сузука. Зад пилота на Ред Бул бяха Сайнц, Перес, Норис, Албон, Пиастри, Окон, Строл и Ботас. Льоклер даде второ време с гуми медиум и изоставане от 0.331 сек. спрямо Верстапен. Албон пък се оплака от поражения по пода след преминаване през бордюр. Пилотите минаваха покрай специалния завой на трасето, който бе прекръстен на „Buzzin Corner“.
Bringing wings to Buzzin’ Corner 🐝#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/TH4CpQvUkX
— Formula 1 (@F1) September 22, 2023
В следващите минути условията на Сузука се подобряваха все повече. Това позволи на Норис да запише обиколка за 1:31.152 мин. и да измести Верстапен. Състезателят на Макларън също използваше най-меките гуми на Пирели. Трето време даде Албон, следван от Пиастри, Льоклер, Ботас, Хюлкенберг, Ръсел и Сайнц. Льоклер на свой ред поведе в класирането с време за 1:31.008 мин.
Льоклер запази първото място след преполовяване на втората тренировъчна сесия на Сузука. Пилотът на Ферари бе следван от Норис, Сайнц, Верстапен и Албон. Испанецът използваше новия под на колата. По-назад Цунода се бореше с трудния за управление болид на Алфа Таури.
TOP FIVE (30/60 MINS)
Leclerc’s 1:31.008s effort is the quickest so far
Leclerc
Norris
Sainz
Verstappen
Albon#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/fIYLGkaZ2a— Formula 1 (@F1) September 22, 2023
Няколко минути след това Верстапен си върна първото място и записа обиколка за 1:30.688 мин. с гуми софт, след което се прибра в бокса. По-голямата част от неговите колеги също бяха в гаражите на своите отбори.
Normal service resumed 💪@Max33Verstappen is back in top spot by three tenths#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/mxn1WF5wVE
— Formula 1 (@F1) September 22, 2023
В последната третина от FP2 на Сузука започнаха състезателните симулации. Следователно нямаше сериозни подобрения на времената. Така в крайна сметка Верстапен запази първото място пред Льоклер и Норис. Четвърти остана Сайнц, следван от Ръсел, Алонсо, Албон, Пиастри, Перес и Ботас. В самия край на сесията имаше инцидент на Пиер Гасли, заради който бе развят червен флаг.
🚩 RED FLAG 🚩
Pierre Gasly runs wide at Degner 2 and crumples his Alpine against the wall
The session will not be resumed #JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/WVS5JCTn1R
— Formula 1 (@F1) September 22, 2023
🏁 FP2 CLASSIFICATION (60/60 MINS) 🏁
A return to form for Max#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/trKMDOK2Et
— Formula 1 (@F1) September 22, 2023