Вторият сектор на пистата Спа-Франкоршамп е най-важен, заяви техническият шеф на BMW Заубер Вили Рампф. Той призна, че има още работа по колите на Роберт Кубица и Ник Хайдфелд, класирали се във втората свободна тренировка в Белгия 8-и и 16-и, тъй като на Спа е особено важно пилотите да се чувстват уверени в болидите си.
– Вторият сектор с бързите си завои е най-важният [на пистата] и върху това трябва да се съсредоточим – категоричен бе Рампф. – И тук разликите са минимални: 18 коли са с времена в рамките на една секунда.
BMW трябваше да работят особено внимателно и напрегнато във втората 90-минутна тренировка, след като по време на сутрешната валя.
– Наложи се да понатъпчем голямата част от програмата си във втората тренировка заради лошото време през първата, когато направихме само няколко тура, колкото да видим поведението на колата си на мокро – обясни Кубица. – Освен работа по реглажите, се наложи да правим тогава и сравненията между гумите. Дори трябваше да се правят няколко неща едновременно в една серия! Освен това имаме и няколко нови компонента по колата – изброи Роберт предизвикателствата, с които се сблъскаха той и екипът днес на Спа.
Въпреки доста по-задната си позиция пък Хайдфелд изрази удовлетворение от първия ден на белгийското трасе. Немският пилот отбеляза, че при сравненията на двата типа смеси на Бриджстоун са получени някои изненадващи резултати. За него по-твърдите гуми се оказали по-добри.