Вторият протест на Мерцедес, който касаеше периода с кола за сигурност на самия финал на Гран при на Абу Даби, също бе отхвърлен от стюардите на надпреварата. По-рано бе взето решение по въпроса дали Макс Верстапен е изпреварил Люис Хамилтън зад сейфти кара.
BREAKING: The FIA Stewards have dismissed Mercedes’ protests against the Abu Dhabi Grand Prix final classification #AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/VPNIfaFDMC
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
Решението:
Твърденията на Мерцедес:
От Мерцедес твърдях, че има две нарушения на спортните правила (точка 48.12) основно в частта, в която се казва „които и да са затворени с обиколка от лидера коли ще могат да се върнат във водещата обиколка и след като последната затворена с обиколка кола задмине лидера, сейфти карът ще се върне в питовете в края на следващия тур.“
От Мерцедес заявиха, че ако това бе спазено, болид №44 щеше да спечели състезанието. Ето защо поискаха от стюардите да променят класирането съгласно точка 11.9.3.h от Международни спортен код.
Защитата на Ред Бул
От Ред Бул заявиха, че:
- „Които и да са“ не означава „всички“.
- Точка 48.13 от спортните правила постановява, че съобщението „Колата за сигурност се прибира в тази обиколка“ е сигналът, че автомобилът ще влезе в питлейна в края на съответната обиколка.
- Ето защо 48.13 „отменя“ 48.12.
- Точка 15.3 дава на рейс директора властта относно колата за сигурност.
- Че дори ако всички затворени с обиколка автомобили (общо 8, от които на 5 бе позволено да изпреварят сейфти кара) бяха изпреварили колата за сигурност, това нямаше да промени изхода от състезанието.
Показанията на рейс директора
Рейс директорът заяви, че целта на точка 48.12 е била да се отстранят онези затворени с обиколка автомобили, които биха „повлияли“ на състезанието между лидерите и според него в този случай се прилага 48.13.
Рейс директорът посочи също така, че всички отбори отдавна са постигнали съгласие, че където е възможно е желателно състезанието да завърши „на зелено“ (тоест без сейфти кар).
Заключенията на стюардите
Стюардите смята протеста за допустим.
След като прецениха изявленията на различните страни, стюардите постановяват следното:
Точка 15.3 дава на рейс директора контрола върху използването на колата за сигурност, което според стюардите включва пускането и прибирането й.
Макар точка 48.12 да не е била изцяло изпълнена, то 48.13 има превес и след пускането на съобщението „Сейфти карът се прибира в тази обиколка“ е задължително колата за сигурност да се прибере в края на съответния тур.
Относно желанието на Мерцедес да се вземе предвид класирането в състезанието от края на предпоследната обиколка, според стюардите това би скъсило ретроспективно състезателната дистанция и не е подходяща мярка. Протестът е отхвърлен.
От Мерцедес заявиха намерение да обжалват решението. Екипът има 72 часа, за да реши дали да продължи с процедурата.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 12, 2021