Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Вторият протест също е отхвърлен, Мерцедес възнамерява да обжалва

Вторият протест също е отхвърлен, Мерцедес възнамерява да обжалва

13433
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Вторият протест на Мерцедес, който касаеше периода с кола за сигурност на самия финал на Гран при на Абу Даби, също бе отхвърлен от стюардите на надпреварата. По-рано бе взето решение по въпроса дали Макс Верстапен е изпреварил Люис Хамилтън зад сейфти кара.

Решението:

Твърденията на Мерцедес:

От Мерцедес твърдях, че има две нарушения на спортните правила (точка 48.12) основно в частта, в която се казва „които и да са затворени с обиколка от лидера коли ще могат да се върнат във водещата обиколка и след като последната затворена с обиколка кола задмине лидера, сейфти карът ще се върне в питовете в края на следващия тур.“

От Мерцедес заявиха, че ако това бе спазено, болид №44 щеше да спечели състезанието. Ето защо поискаха от стюардите да променят класирането съгласно точка 11.9.3.h от Международни спортен код.

Защитата на Ред Бул

От Ред Бул заявиха, че:

  1. „Които и да са“ не означава „всички“.
  2. Точка 48.13 от спортните правила постановява, че съобщението „Колата за сигурност се прибира в тази обиколка“ е сигналът, че автомобилът ще влезе в питлейна в края на съответната обиколка.
  3. Ето защо 48.13 „отменя“ 48.12.
  4. Точка 15.3 дава на рейс директора властта относно колата за сигурност.
  5. Че дори ако всички затворени с обиколка автомобили (общо 8, от които на 5 бе позволено да изпреварят сейфти кара) бяха изпреварили колата за сигурност, това нямаше да промени изхода от състезанието.
Показанията на рейс директора

Рейс директорът заяви, че целта на точка 48.12 е била да се отстранят онези затворени с обиколка автомобили, които биха „повлияли“ на състезанието между лидерите и според него в този случай се прилага 48.13.

Рейс директорът посочи също така, че всички отбори отдавна са постигнали съгласие, че където е възможно е желателно състезанието да завърши „на зелено“ (тоест без сейфти кар).

Заключенията на стюардите

Стюардите смята протеста за допустим.

След като прецениха изявленията на различните страни, стюардите постановяват следното:

Точка 15.3 дава на рейс директора контрола върху използването на колата за сигурност, което според стюардите включва пускането и прибирането й.

Макар точка 48.12 да не е била изцяло изпълнена, то 48.13 има превес и след пускането на съобщението „Сейфти карът се прибира в тази обиколка“ е задължително колата за сигурност да се прибере в края на съответния тур.

Относно желанието на Мерцедес да се вземе предвид класирането в състезанието от края на предпоследната обиколка, според стюардите това би скъсило ретроспективно състезателната дистанция и не е подходяща мярка. Протестът е отхвърлен.

От Мерцедес заявиха намерение да обжалват решението. Екипът има 72 часа, за да реши дали да продължи с процедурата.