В екипа на Форс Индия очакват да има протести срещу окачванията на водещите отбори още в първия кръг от сезона в Австралия. Това заяви техническият директор на тима Андрю Грийн. Става въпрос за хидравличните окачвания на Мерцедес и Ред Бул, които пресъздават забранения през 2014 г. FRIC (Front and Rear InterConnected или взаимно свързване на предното и задното окачване) и чиято легалност за новия сезон още не е изяснена.
В началото на тази година от Ферари отправиха запитване към федерацията дали може да въведе система на окачването HPC (Hydraulic Pitch Control), която реално също пресъздава FRIC. При последното се измества наклона на шасито в една или друга посока според товара, който то понася, но без да има физическа връзка между предната и задната част на колата.
Въпросът на Ферари бе дали подобни системи не нарушават точка 3.15 от техническия регламент на F1, която забранява използването на подвижни аеродинамични елементи. Тогава техническият делегат на ФИА Чарли Уайтинг отговори, че според него всяка система на окачването, която променя реакцията на колата при определен товар, би противоречила на техническите правила. Очаква се официална техническа директива по случая на Уайтинг.
Според Грийн е много вероятно казусът да достигне до това недоволните от ситуацията тимове да подадат протест срещу въпросните окачвания пред комисарите на ФИА в Австралия. „Определено мисля, че това ще се случи, каза Грийн. – Ние ще стоим назад и ще видим как ще се развият нещата. След това ще реагираме, както обикновено правим.“
Грийн призна, че Форс Индия също е разработила своя хидравлична система за окачването, но обясни, че въвеждането й ще зависи от това какво ще е окончателното решение на ФИА по въпроса и от това дали характеристиките на гумите на Пирели ще го изискват. А последното ще стане ясно, след като отборите започнат тестовете на Каталуня в началото на другата седмица.
Запитан дали няма да е несправедливо спрямо Мерцедес и Ред Бул техните окачвания да бъдат обявени за нелегални за новия сезон толкова късно, Грийн каза, че правилата са си правила, а шефовете на спорта са изпуснали добра възможност да разрешат генерално въпроса с окачванията отдавна, разяснявайки кое е легално и кое не още при въвеждането на тези хидравлични системи.