Volkswagen изнася класика на компактния клас Golf от основния си завод във Волфсбург. В бъдеще производството ще бъде преместено в чужбина.
Решението е част от новото споразумение „Бъдещето на Volkswagen“ с профсъюза IG Metall. След продължителни преговори на 20 декември 2024 г. компанията и профсъюзът се споразумяха относно план за бъдещето. Наред с други неща този план включва драстични промени в различни заводи на VW в Германия. Като цяло производственият капацитет в страната ще бъде намален с около 734 000 единици, обяви VW в съобщение за пресата. Една от мерките за това намаление засяга производството на Golf и Golf Variant. От 2027 г. то ще бъде преместено от Волфсбург в завода в Пуебла, Мексико. Към края на сегашното десетилетие обаче във Волфсбург ще започне производството на електрическия Golf и на още един модел. И двата ще са базирани на бъдещата архитектура за електромобили SSP. Това означава, че част от бестселъра засега ще остане в Германия.
Дългогодишни традиции във Волфсбург и в Мексико
Откакто Golf вижда бял свят през 1974 г. като наследник на „костенурката“, той се произвежда без прекъсване в основния завод във Волфсбург. Повече от половината от всички появили се някога бройки идват или са идвали от Долна Саксония. „Съответно както идентификацията на служителите с този модел, така и опитът им в производството са високи“, казва ръководителят на завода Райнер Фесел пред специализираното списание Automobil Produktion, когато през пролетта на 2024 г. във Волфсбург започва производството на модернизирания Golf 8. Следователно може да се предположи, че сбогуването вероятно ще бъде също толкова емоционално, колкото и раздялата с вана VW T6.1.
От 1964 г. в мексиканския град Пуебла работи завод на Volkswagen, който в момента е най-големият в страната. Първоначално концернът сглобява тук легендарната „костенурка“, чието производство е преустановено едва през 2003 г. До 2021 г. в Пуебла монтираха и VW Golf за съседните пазари – особено за САЩ, разбира се. В момента в завода се произвеждат Jetta, компактният SUV Taos и версиите с дълга база на Tiguan. Така че компактният класически модел на VW не е нещо ново за Пуебла.
Сложности с производството на Golf във Волфсбург
Производството на Golf във Волфсбург е скъпо не само заради високите разходи за труд, но и поради огромната му сложност. В сравнение с Tiguan и Touran, също монтирани във Волфсбург, VW произвежда своя компактен бестселър с по-дълбок вертикален обхват, повече монтажни стъпки и по-дълги конвейерни линии. Освен това Golf има повече варианти и производни, отколкото всеки друг модел на Volkswagen. „Това прави производството на нашия бестселър изключително сложно“, допълва Райнер Фесел пред Automobil Produktion. Поради това средното време за сглобяване на един VW Golf е около 20 часа.