Легендарното изкачване Пайкс Пийк, прочутата писта Нюрбургринг-Нордшлайфе, Фестивалът на скоростта в Гудууд – на всяко от тези събития Фолксваген ID.R вече записа рекорди. А всяко предизвикателство води към следващо препятствие. За ID.R това ще е изкачването на планината Тянмън в Китай. Екипът на Фолксваген Моторспорт ще преследва определено време, за което да преодолее маршрута. Името й означава „небесната порта” и умопомрачителните висоти напълно го оправдават.
„Електрическото задвижване слага начало на нова ера в автомобилостроенето. Фолксваген има сериозен принос за това с развитието на моделната гама ID., която скоро ще бъде представена. Смятам ID.R за важен посланик на бранда в това отношение”, коментира отговарящият за техническото развитие член на борда Франк Велш.
„Самото развитие на ID.R и успехът му във всички тези невероятни събития води до по-интензивен трансфер на технологии между Фолксваген Моторспорт и специализираните отдели в компанията ни. Той е основно свързан с електрическото задвижване. Спортните ни експерти например бяха източник на важни детайли за конструкцията на батериите в новите модели.”
Първата демонстрация на възможностите на Фолксваген ID.R бе на изкачването Пайкс Пийк
Автомобилът бе конструиран в рамките на само 250 дни и на 24 юни 2018 г. Ромен Дюма постигна рекорд. Французинът и ID.R свалиха от предходното най-добро постижение около 16 секунди, превземайки върха за 7:57.148 мин. ID.R освен това е първият изцяло електрически автомобил, който държи изобщо рекорда на изкачването.
Следващото предизвикателство бе легендарната писта Нюрбургринг-Нордшлайфе
На входа на историческия падок е изписано „Всички възхваляват онова, което се доказва на Нюрбургринг”. 20,8-километровото трасе е смятано за едно от най-трудните (ако не и най-сложното) в света. Целта за VW ID.R там бе да даде най-добро време за обиколка. Инженерите на Фолксваген Моторспорт модифицираха колата така, че да пасва на условията на пистата. За разлика от Пайкс Пийк, в „Зеления ад” има много дълги прави и високоскоростни секции. Усилията си струваха – ID.R и Дюма направиха тур за 6:05.336 мин. Предходният рекорд бе подобрен с близо 40 секунди!
Последното (засега) покорено предизвикателство бе друга прочута дистанция – спринтът в Гудууд
Дюма успя да подобри не просто постижението за електрически автомобили, а изобщо времето за изминаване на дистанцията. Той я преодоля с ID.R за 39,90 секунди – 1,7 сек по-бързо от болида от Формула 1 Макларън MP4/13.
„Желанието ни във всички тези случаи бе да покажем на какво е способно електрическото задвижване”, коментира директорът на Фолксваген Моторспорт Свен Смийтс. „е-мобилността ще има положителен ефект върху ежедневието ни в съвсем близко бъдеще. Радваме се, че развиваме тази технология с ID.R.”
Сега вниманието на Фолксваген Моторспорт е насочено към планината Тянмън, където изкачването е 1519 метра през 99 завоя
Това вероятно ще е наистина най-голямото предизвикателство за VW ID.R: невероятно тесен и безумно стръмен път със страшно много завои. Уникалното пътешествие започва на 200 метра над морското равнище и на финала му се достига Небесната порта. ID.R ще се бори с това предизвикателство през септември.