Начало Rally VW ID.R подобри рекорда за електрическа кола на Нюрбургринг с над 40...

VW ID.R подобри рекорда за електрическа кола на Нюрбургринг с над 40 секунди

2710
0

Фолксваген вече има още едно забележително постижение в областта на електрическата мобилност. Екип на компанията успя да подобри рекорда на пистата Нюрбургринг-Нордшлайфе за обиколка с автомобил с електрическо задвижване. ID.R, който преди почти 12 месеца даде най-добро постижение на изкачването Пайкс Пийк, сега премина легендарното трасе за 6:05.336 мин. Ромен Дюма бе по-бърз от предишното най-силно време на електрическа кола (дадено от Питър Дъмбрек с NIO EP9 през 2017 г.) с 40,564 сек! Средната скорост в рекордната обиколка бе 206,96 км/ч.

Така в рамките на само една година Фолксваген Моторспорт вече има три рекорда с ID.R. На 24 юни 2018 г. Дюма изкачи Пайкс Пийк за 7:57.148 мин, което бе и рекорд на трасето там във всички категории. Три седмици по-късно автомобилът даде най-добро време за електрическа кола на Фестивала на скоростта в Гудууд (Великобритания). Рекордът на Нордшлайфе е третото постижение за модела, който премина някои модификации преди опита на писта. Той е от особено значение за Дюма, в чиято състезателна биография има четири победи в 24 часа на Нюрбургринг.

„Невероятно горд съм да постигна рекорд на Нордшлайфе”, коментира пилотът.

„За мен това е най-добрата и най-трудна писта на света. Искам да благодаря на екипа на Фолксваген Моторспорт, който отново свърши фантастична работа.”

Дюма: „ID.R бе перфектно подготвен за трасето”

„Бе невероятно удоволствие да изживея светкавичното ускорение и високата скорост при преминаване на завоите.”

Шефът на Фолксваген Моторспорт Свен Смийтс допълни, че новият рекорд демонстрира за пореден път възможностите на електрическото задвижване.

„Невероятната история на модела е резултат от изключителната подготовка на инженерите ни, безпогрешната работа на целия ни екип по време на тестовете и разбира се, перфектното каране на Ромен Дюма”, допълни той.

Хората на Смийтс подготвиха ID.R за предизвикателствата на Нюрбургринг-Нордшлайфе в рамките само на пет месеца.

„Аеродинамичната конфигурация бе адаптирана в доста сериозна степен, за да постигнем максимално висока скорост”, обясни техническият директор Франсоа-Ксавие Дьомезон. „Продължителните тестове в симулатора и на трасе ни помогнаха да напаснем ID.R към пистата. Екипът ни работи върху настройки на шасито, управление на енергията за задвижване и оптималния избор на гуми за опита.”